Deba Systems: nood aan een krachtige internetverbinding

01.10.2015

Als gebruiker ben ik zeer streng: het móét marcheren. En bij Orange marcheert het.

Pascale Vanden Eede

 

Deba Systems, het bedrijf van Christian Devos en Pascale Vanden Eede, is al 30 jaar actief in de metaalsector. De firma houdt zich vooral bezig met anonieme toelevering van metaalconstructies en precisielazerwerk. Pascale regelt onder andere de telecomoplossingen: “Als gebruiker ben ik eigenlijk zeer streng: het móét marcheren. En bij Orange marcheert het.”

 

De uitdaging

Zware technische tekeningen downloaden

“De samenwerking met onze vroegere providers verliep met vallen en opstaan”, zucht Pascale Vanden Eede. “De tekeningen waarmee onze machines aangestuurd worden, krijgen wij namelijk binnen via het internet. Dat zijn erg zware bestanden. Bij het downloaden van die files liep het vaak mis.” Deba Systems was dus op zoek naar een operator die onder meer een krachtige internetverbinding kon garanderen.

 

Mobiel gsm-verbruik optimaliseren

Ook een flexibele mobieletelefonieoplossing bleek te ontbreken in het bedrijf. “Tussen onze verschillende werven moet er vlot gecommuniceerd worden”, legt Pascale Vanden Eede uit. “Alleen heeft niet iedereen dezelfde noden. De ene medewerker belt vooral. De andere sms’t meer.” In de plaats van identieke abonnementen, wilde Deba Systems daarom mobiele formules op maat van elke werknemer.


 

De oplossing

Eén telecompakket voor maximaal comfort

Het eerste contact tussen Deba Systems en Orange - toen nog Mobistar - vond plaats in 2010. Pascale Vanden Eede: “Toen onze telefooncentrale moest vernieuwd worden, viel de keuze op Orange. Naast vaste telefonie bleken ook de andere telecomoplossingen van Orange interessanter voor ons.” En zo kwam van het een het ander, en koos Deba Systems voor het handige alles-in-één-pakket Shape & Fix. “De medewerkers op de werven hebben nu elk een mobiel abonnement op maat. Voor onze mensen in de fabriek zijn er de vaste telefoonlijn en het supersnelle internet. En dat alles in één geheel.”


 

Het resultaat

Eenvoudig, kostenefficiënt en een snelle service

Het grootste voordeel om alle telecom bij Orange onder te brengen, is volgens Pascale de eenvoud die het hen biedt: “Met Shape & Fix krijg ik één factuur waarop alles klaar en duidelijk wordt overlopen. Zo ontdek ik snel wanneer een medewerker meer belt of sms’t, en laat ik dat abonnement eenvoudig aanpassen.” Die eenvoud vindt Pascale Vanden Eede ook terug in de service van Orange: “Met maar één contactpersoon zijn vragen of problemen gewoon veel sneller opgelost. Een sms’je of een mail volstaat soms al om iets te regelen.” Over de implementatie kan Pascale kort zijn: “Die verliep vlot. Op een halve dag was alles operationeel.”

 

Probleem met fax opgelost door Orange

Pascale Vanden Eede wil nog benadrukken dat ze erg blij is dat ook het ‘fax-probleem’ van de baan is: “Het euvel waarmee we al enkele jaren kampten, werd meteen aangepakt door Orange”, vertelt ze. “Bepaalde klanten waren niet in staat om Deba Systems een fax te sturen. Nadat de Orange-installateur langskwam, was dat pico bello in orde.”

 

Bent u ook op zoek naar een telecomppartner die u het leven makkelijker maakt? Maak kennis met de totaaloplossing van Shape & Fix.