Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?
Contacteer ons
"De service is een belangrijk pluspunt van Orange. Wij kunnen altijd een beroep doen op het businessexpertenteam om tot een juiste oplossing te komen. Orange denkt met ons mee."
In 2010 moest Blokker zijn winkels klaarstomen voor nieuwe kassa's, waarvoor ze ADSL nodig hadden. "Ons moederbedrijf werkt in Nederland met KPN samen. Zo kwamen we in België bij Orange, toen nog Mobistar, terecht," schetst Marleen Panis het begin van de samenwerking met Orange. "Maar zelfs al werd de keuze voor Orange door ons moederbedrijf gemaakt, wij zijn achteraf heel tevreden over die keuze. Orange rolde in 2012 ADSL en in 2016 VDSL uit in onze winkels. Dat ging heel goed. Ik ben geen techneut, maar bij Orange staat er altijd iemand van het businessexpertenteam klaar om ons vakkundig en met duidelijke uitleg te begeleiden."
Toen de kassa's nog via een ISDN-lijn verbonden waren, werden de transacties gebufferd in elke winkel. Periodiek belde de winkel via ISDN in en stuurde ze alle transacties naar het hoofdkantoor. "Met ADSL is de verbinding de hele tijd open en stuurt de winkel elke transactie onmiddellijk door," schetst Marleen Panis het verschil. "We hebben ervoor gekozen om in elke winkel een afzonderlijke ADSL-aansluiting voor de internetverbinding aan te leggen. Door telefonie en internet op afzonderlijke lijnen te houden, vermindert de impact bij een storing." Later kregen de ADSL-lijnen een upgrade naar VDSL omdat Blokker een hogere bandbreedte nodig had.
"De kassa's werken door de ombouw niet alleen sneller, maar ook veiliger. Als een kassa uitvalt, zijn de transacties al veilig geregistreerd in het hoofdkantoor. We zijn nu bij problemen ook in staat om op afstand te zien waar het misloopt," legt Marleen Panis uit.
Tijdens die ombouw van ISDN naar ADSL en later VDSL verliep de samenwerking met Orange vlot. "Ik heb elke maand overleg met Orange gehad en na een tijdje voelden we elkaar goed aan. Zowel met hun mensen achter de schermen als de technici die de installaties in onze winkels uitvoeren," zegt Marleen Panis. "Iedereen kan een product verkopen, maar de support bij dat product is nog belangrijker, en daarin blinkt Orange met zijn businessexpertenteam uit. We sluiten dan ook niet uit dat we in de toekomst ook voor telefonie overschakelen naar Orange," besluit Marleen Panis.
Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?
Contacteer ons