Groep van Eyck: “Minder administratie, minder kosten”

08.03.2017

Ondanks 160 werknemers en 14 vestigingen de telecomkosten perfect onder controle.

Luc Pirard


‘Variatie in verwennen’ is de slogan van Groep van Eyck. Het bedrijf, dat een trendsetter is in de culinaire en gastronomische sector, is samengesteld uit 14 kleine kmo’s. 'Eén duidelijk en handig te implementeren telefoonbeleid, dat we centraal konden uitrollen voor al onze vestigingen, was dus geen overbodige luxe’, vertelt Luc Pirard, Secretaris-Directeur voor de groep. Omdat Groep van Eyck van zijn eigen leveranciers ook een uitstekende service én prijs verwacht, bracht het mobiele telefonie, vaste telefonie en internet samen onder één dak. Dat van Orange.

 

De uitdaging

Eén telecombeleid voor alle vestigingen

“Onze 14 vestigingen zijn géén aparte eilanden! Zowel op het vlak van kosten als op dat van personeelsbeleid vormen ze één geheel. Dat wilden we vertalen naar een transparant telecombeleid zonder veel administratieve overlast en met de nodige dienstverlening. Het is immers veel meer dan alleen een kostenverhaal. Onze onderneming telt in totaal zo’n 60 gsm-abonnementen. Dan moet je een accountmanager hebben waarop je kan vertrouwen en die, als er iets misloopt, dat voor jou oplost. Daarom vind ik de goede administratieve support van Orange zo’n pluspunt.”

 


De oplossing

Budget onder controle met een maximumfactuur

“In samenspraak met onze partner, de firma Van Looy, kozen we ervoor om ons internet, de mobiele en de vaste telefonie onder te brengen bij Orange, waar de diensten op maat van de ondernemer zijn gemaakt. Zo bepalen wij met Invoice Split voor elke werknemer vooraf het bedrag van de gsm-factuur dat wij voor onze rekening nemen. Belt iemand voor meer dan het vooraf bepaalde bedrag, dan wordt er automatisch een factuur naar die persoon thuis gestuurd met het overschrijdende bedrag. Op die manier houden wij zonder administratieve rompslomp de kosten onder controle. We hoeven immers niet langer alle gsm-facturen te controleren.”

 


Het resultaat

Minder administratie en minder kosten voor zowel de Groep van Eyck als voor de medewerkers.

“Bij de start van de samenwerking met Orange hebben we heel snel onze mobiele gesprekskosten zien dalen met 30%. Bovendien ligt ons deel van de gsm-facturen van de medewerkers nooit hoger dan het vooraf afgesproken bedrag dankzij Invoice Split. Die transparantie vertaalt zich verder in administratieve winst voor de Groep van Eyck, maar ook onze medewerkers hebben er baat bij. Zij betalen immers geen abonnementskosten en genieten privé van de voordelige businesstarieven.”

 

Benieuwd naar hoe Groep van Ecyk de telecomkosten onder controle kreeg zonder administratieve overlast? Luc Pirard (Groep van Eyck) en Jef Mariën (Van Looy) geven tekst en uitleg in dit filmpje.

Interesse in ons aanbod?

Wenst u een commercieel gesprek? Een van onze medewerkers belt u zo terug.