CHIREC-ziekenhuizen: vijf sites in één netwerk

03.05.2016

Vandaag de dag is connectiviteit een must. En dat geldt niet alleen voor mensen. Ook de verschillende vestigingen van een bedrijf willen onderling steeds beter kunnen communiceren en efficiënter samenwerken. Of die vestigingen nu in verschillende steden of in verschillende landen gelegen zijn, het moet lijken alsof ze allemaal in dezelfde straat te vinden zijn. Het Centre Hospitalier Interrégional Edith Cavell (CHIREC), dat bestaat uit vijf ziekenhuissites en een administratief centrum, vertrouwt alvast op Orange. Joël de Wit, directeur Logistiek bij CHIREC, vertelt waarom.

 

Onze vijf sites staan dichter bij elkaar dankzij Orange.

Voor CHIREC is niet alleen een perfecte samenwerking onontbeerlijk, ook de communicatie en de gegevensoverdracht tussen de verschillende sites moeten vlekkeloos verlopen. Joël de Wit verduidelijkt: “Denk maar aan de meer dan 20.000 medische nota’s die elke maand worden opgeslagen via ons lokale netwerk. Bovendien worden de talloze medische en administratieve documenten maandelijks 800.000 keer geraadpleegd. En dan zijn er ook nog de radiografieën, waarvan er dagelijks 75.000 beelden worden verstuurd naar verschillende bestemmingen, zoals de server of de behandelende artsen. Dat is goed voor 800 GB aan datatransfers per maand. Je moet ook weten dat er op elk moment ongeveer 1200 gebruikers op het netwerk zitten én dat ons volledige e-mailverkeer via datzelfde netwerk verloopt.” Om deze uiterst omvangrijke en belangrijke interactie van op afstand in goede banen te leiden, doet CHIREC een beroep op Orange.

Het resultaat: klanten zoals CHIREC kunnen rekenen op een eenvoudige en kostenefficiënte netwerktechnologie waarmee heel grote band-breedtes worden verwezenlijkt, lokale netwerken geïntegreerd en zeer grote datatransfers gerealiseerd. En dit omdat Orange beschikt over een beveiligd en betrouwbaar glasvezelnetwerk van meer dan 2000 kilometer en Ethernet aanbiedt.

De connectiviteit tussen de verschillende sites van CHIREC staat dus op punt. Maar hoe verbetert Orange de communicatie tussen de patiënten of bezoekers en jullie verschillende vestigingen?

Joël de Wit: “We waren vroeger al klant bij KPN/Versatel. Alleen onze mobiele telefonie zat toen bij een andere operator. Die liet de oproepen via een simbox gaan, waardoor het nummer van de beller bij inkomende oproepen niet zichtbaar was. Bovendien haperde die simbox soms, en had hij vaak onderhoud nodig. Na de overname van KPN/Versatel door Orange - toen nog Mobistar - besloten we dan ook om onze mobiele telefonie over te hevelen naar Orange. Dit was een pak betrouwbaarder, want de oproepen moesten niet meer via een simbox. Bovendien is nu het nummer van degene die ons opbelt zichtbaar, en kunnen we meteen terugbellen indien nodig. Dankzij een uitgekiend tariefplan is dit alles ook voordeliger. Nog een voordeel: op het vlak van de administratie werd het makkelijker en transparanter, aangezien alles via één enkele operator gaat.”

Of hoe een sterke connectiviteit ook bijdraagt tot een toegankelijke, transparante en kwaliteitsvolle patiëntenzorg.

 

Interesse in ons aanbod?

Wenst u een commercieel gesprek? Een van onze medewerkers belt u zo terug.