Dataverbruik zet gedeelde rekening opnieuw op de kaart

31.05.2017

Uit recent onderzoek van Beltug bij bedrijven met meer dan tweehonderd werknemers blijkt dat ongeveer een derde van die bedrijven (32 procent) opteren voor de invoice split-formule. Hierbij betaalt de werkgever (een deel van) het privételecomverbruik van de werknemer.


Beide partijen hebben voordeel bij zo’n regeling: de werkgever betaalt een vast maandelijks bedrag, waardoor hij een perfect zicht heeft op de kosten. De werknemer betaalt de eventuele extra kosten tegen een interessant tarief. “Invoice Split, zoals het door Orange wordt aangeboden, is niet nieuw”, zegt Peter Caestecker, productmanager bij Orange België, “maar de laatste twee jaar merken we bij klanten toch meer interesse.”

 

Data-abonnementen

De verklaring voor de toenemende interesse in Invoice Split ligt volgens Peter Caestecker vooral in de opmars van data-abonnementen: “Veel medewerkers, en dan vooral ook de jongere generatie, verwachten vandaag een simkaart met data. Veel HR-managers of -afdelingen zetten in op deze formule, vaak als onderdeel van hun bredere verloningsaanbod voor werknemers.”

Extra kosten komen er alvast niet bij kijken. Invoice Split is namelijk een gratis optie bij het mobiele tariefplan Shape van Orange.

 

Voordeel alle aard

“Vroeger moest je als medewerker een code intypen om privé te kunnen bellen”, vertelt Peter Caestecker. “Invoice Split maakt het mogelijk dergelijke extra handelingen te vermijden. Werkgever en werknemer spreken vooraf een regeling af om de kosten te delen."

Sommige bedrijven betalen de complete telecomrekening van hun medewerkers. Indien de werknemer het toestel ook voor privédoeleinden gebruikt, moet hij in dat geval het zogenaamde voordeel van alle aard aangeven.

 

Fleetmanager

Niet enkel de HR-manager en de werknemers vinden Invoice Split een goede oplossing, ook de fleetmanager is het concept goedgezind. “Dankzij het recente e-signature-platform kunnen nieuwe eindgebruikers vanop afstand het contract ondertekenen. De zogenaamde onboarding, het opstarten van nieuwe medewerkers, verloopt dus helemaal elektronisch”, zegt Peter Caestecker.

Ook tijdens de looptijd van het contract moet de fleetmanager niet al te veel telefoontjes verwachten, bijvoorbeeld van een medewerker die met vakantie naar de VS gaat en zijn tariefformule wil wijzigen. “De werknemer kan zelf via de app My Orange en de Klantenzone van Orange zijn verbruik opvolgen en zijn abonnement beheren.”

 

Neem contact op met ons
Hebt u nog vragen over Invoice Split en Shape? Uw Orange-accountmanager staat klaar om erop te antwoorden. U kan ons ook steeds telefonisch of per mail bereiken: klik hier voor onze contactgegevens.

 

Bron: BELTUG, Belgian Association of Digital Technology Leaders, ICT Market Trends Survey, 2016

Hallo, bent u geïnteresseerd
in ons aanbod?
Welkom bij
Orange.

Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?

Bent u al business klant bij Orange?