Het Olympisch minimum voor telecomoperatoren

20.06.2017

Beltug, de vereniging van ICT Managers, heeft haar ICT market trends rapport gepubliceerd. Het lijvige rapport laat o.a. ook zijn licht schijnen op de criteria die kmo’s hanteren bij de keuze van een telecomoperator. We staan even stil bij de voornaamste resultaten.


Wie beslist?

In kmo’s (tot 50 personeelsleden) zijn het meestal (tot 68 %) de algemene directies die beslissen welke operator mag voorzien in de telecombehoeften. Het rapport van Beltug nam een 10-tal beslissingscriteria onder de loep en kwam tot de volgende bevindingen.

 

Mobiel belangrijker dan vast

Prijs en de kwaliteit van het mobiel en vast netwerk maken de top drie uit van de criteria waarop een telecomoperator beoordeeld wordt. Klantenservice volgt op enige afstand. Het valt op dat mobiel net iets zwaarder doorweegt dan vast - wat de algemene trend bevestigt. Beltug ziet deze 4 criteria als een soort Olympisch minimum waaraan telecomoperatoren moeten voldoen, willen zij üperhaupt in aanmerking komen. Met zijn krachtig mobiel 4G-netwerk scoort Orange hier zeker goed.

 

Persoonlijk contact

Naast de 4 kritische succesfactoren, hechten kmo’s volgens het onderzoek van Beltug ook waarde aan persoonlijk contact via een accountmanager en de aanwezigheid van een dedicated contactcenter. 41 % van de kleine ondernemingen met maximaal 10 medewerkers vinden dit redelijk tot zeer belangrijk. Bij ondernemingen met 11 tot 50 medewerkers is dat zelfs 68 %.
 

Neem contact op met Orange

Ontdek het aanbod van Orange op business.orange.be. U kan ons ook altijd telefonisch of per mail bereiken. 

Bron: BELTUG, Belgian Association of Digital Technology Leaders, ICT Market Trends Survey, 2016

Hallo, bent u geïnteresseerd
in ons aanbod?
Welkom bij
Orange.

Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?

Bent u al business klant bij Orange?