Mobiel wint aan belang in B2B-marketing

23.10.2013

Uit een recente studie van het marktonderzoeksbureau IDG blijkt dat 57% van de professionals werkgerelateerde content via zijn of haar smartphone of tablet bekijkt buiten de werkuren. Mobiele apparaten zijn dan ook de instrumenten bij uitstek om snel iets te checken. 78% van de gebruikers geeft aan dat ze dagelijks hun mail via hun mobiele apparaten controleren.

 

Content

Content is het belangrijkste wapen in B2B-marketing. De kunst is echter om op het juiste moment interessante content te brengen die ook nog eens eenvoudig opgenomen kan worden op mobiele toestellen. Marketeers moeten daarom trachten te ontdekken hoe professionals met meerdere schermen tegelijk werken. Lange videofragmenten, zware pdf-bestanden of trage mobiele websites? Daar zit niemand op te wachten. Goede marketingboodschappen moeten kort, krachtig en flitsend zijn.

 

Onderscheid

B2B-markten zitten tjokvol kleine bedrijven die allemaal soortgelijke diensten aanbieden. De concurrenten voor blijven, is op die manier erg moeilijk. Innovatie, originaliteit en onderscheid. Dat is waar het om draait als je wil scoren in mobiele B2B-marketing.

 


Bron: IDG, 2013

Interesse in ons aanbod?

Wenst u een commercieel gesprek? Een van onze medewerkers belt u zo terug.