PRIVACYVERKLARING - MOBIELE APP "Cloud Telephony"

Deze Privacyverklaring is van toepassing op de zakelijke communicatietools die worden aangeboden via de Orange Cloud Telephony mobiele app, geïnstalleerd via Google Play of App Store (de "App"). Alle diensten die via de App worden geleverd zijn gezamenlijk aangeduid als de "Diensten". De Diensten worden aan u geleverd, als een geautoriseerde gebruiker op een organisatie account die wordt beheerd door uw werkgever of een andere derde partij die u heeft uitgenodigd om de App te gebruiken ("U" of "Gebruiker").

 

TOEGANG EN GEBRUIK

Uw toegang tot en gebruik van de Diensten is onderworpen aan een afzonderlijke overeenkomst (de "Klantenovereenkomst") aangegaan door het bedrijf dat u heeft uitgenodigd om de Diensten te gebruiken (de "Klant"). De App biedt toegang tot Diensten die door een Klant zijn aangeschaft en kan uitsluitend worden benaderd en gebruikt door Gebruikers die door de Klant zijn uitgenodigd. De Diensten kunnen alleen worden gebruikt met een account dat vooraf door een Klant voor u is aangemaakt. Een account kan nooit in de App zelf worden aangemaakt. De Diensten worden geleverd door Orange Belgium n.v., een entiteit waarmee de Klant een Klantovereenkomst heeft gesloten ("Orange"). De Klant beheert de organisatieaccount waarvoor u bent uitgenodigd en bepaalt de verwerking van alle berichten, spraakopnames, bestanden of andere inhoud die via de Diensten worden verstuurd (gezamenlijk "Klantgegevens"). De Klant is de verantwoordelijke (data controller) voor de Klantgegevens en Orange is de gegevensverwerker (data processor) voor de Klantgegevens. Als u vragen hebt over de in dit document beschreven gegevensverwerking, kunt u contact opnemen met de Klant die u heeft uitgenodigd om de Diensten te gebruiken.

 

DE DIENSTEN

De inhoud van de Diensten kan verschillen afhankelijk van de Klantenovereenkomst. Voorbeelden van beschikbare functies zijn:

  • Bellen (GSM of mobiele VoIP) naar contacten geconfigureerd in uw eigen of gekoppelde organisatie(s) of contacten op uw eigen apparaat.
  • Zoeken naar contacten die in uw eigen of gekoppelde organisatie(s) zijn geconfigureerd.
  • Contactgegevens bekijken, zoals naam, avatar, e-mailadres, telefoonnummer en aanwezigheidsstatus.
  • Het opzetten van individuele chatsessies en samenwerkingsgroepen (ruimten). In deze chats of kamers kan informatie worden gedeeld. Dit omvat zowel het delen van bestanden als online vergaderingen met schermdeling en video. Deelnemers aan rooms kunnen zowel interne Gebruikers (contacten binnen de organisatie) als externe Gebruikers (uitgenodigd via e-mail) zijn. Bij onlinevergaderingen kunnen externe gebruikers deelnemen nadat zij zijn uitgenodigd met hun mobiele telefoonnummer. 

 

VERZAMELDE GEGEVENS

De Diensten omvatten functies voor het versturen van berichten en het delen van bestanden en andere inhoud met andere Gebruikers. Om deze functies te kunnen gebruiken, dient u de App de benodigde rechten te geven voor toegang tot bijvoorbeeld de fotobibliotheek, contactenlijst, microfoon, camera of bestandssysteem. De App verzamelt deze gegevens niet automatisch van het apparaat, noch van een eigen persoonlijke configuratie of van andere apps. Alleen u als Gebruiker van de App kunt toestemming geven voor het verzamelen van gegevens en het delen van inhoud met andere Gebruikers. Welke gegevens de App over u verzamelt hangt af van welke Diensten u gebruikt en welke gegevens u verkiest met anderen te delen.

  • Chats en samenwerkingsruimten: U kunt ervoor kiezen om tekst, elk type bestand en spraakopnamen (als een bericht) te delen. Deze gegevens worden opgeslagen op een geïntegreerde server van een derde partij terwijl de Service in gebruik is. U kunt op elk moment door u gedeelde bestanden verwijderen. Gedeelde tekst en spraakopnames kunnen alleen worden verwijderd door de eigenaar van een samenwerkingsruimte ("Admin"). De Admin kan ten allen tijde alle gegevens verwijderen die zijn verzameld en gedeeld in de chats en samenwerkingsruimten.
  • Avatars: U kunt kiezen om een profielfoto (een "Avatar") te uploaden door een afbeelding te selecteren uit uw fotobibliotheek of door de camera te gebruiken om een foto te nemen. De Avatar zal worden opgeslagen op de Klanten server en zichtbaar zijn voor andere gebruikers die gemachtigd zijn om naar uw profiel te zoeken.
  • Contactenlijst: U kunt ervoor kiezen om native contacten toe te voegen als contacten in de App. De vCards van deze contacten worden opgeslagen op een server van de Klant maar zijn alleen toegankelijk voor de gebruiker die ze heeft toegevoegd. Contacten van binnen de organisatie van de Klant, kunnen ook gesynchroniseerd worden met uw lokale (native) adresboek. Het doel hiervan is om u in staat te stellen naar contactgegevens te zoeken ook wanneer u offline bent en om naamopzoekingen mogelijk te maken wanneer u rechtstreekse GSM-oproepen van deze contacten ontvangt. Op Android, worden gesynchroniseerde contacten opgeslagen in een aparte groep binnen de native contacten App. De groep (inclusief alle vCard's) wordt automatisch verwijderd wanneer synchronisatie is uitgeschakeld, of de App is verwijderd. Op iOS wordt de synchronisatie geïmplementeerd door een profiel te installeren (gedownload van de server van de Klant) en de contacten kunnen gesynchroniseerd worden met het apparaat. Wanneer de synchronisatie is uitgeschakeld in de iOS App, zullen de contacten blijven bestaan totdat het profiel wordt verwijderd. De gesynchroniseerde contacten kunnen ook worden verwijderd indien de Klant de Dienst verwijdert of de configuratie wijzigt van het type contacten dat kan worden gesynchroniseerd.

 

VERWIJDERING VAN GEGEVENS

Aangezien het hoofddoel van de App is om toegang te geven tot gekochte (en voorgeconfigureerde) Diensten, biedt de App geen mogelijkheid om uw account en gegevens die aan u als persoon zijn verbonden te verwijderen. Indien u wilt dat uw account wordt verwijderd, dient u contact op te nemen met de Klant die u heeft uitgenodigd om gebruik te maken van de Diensten. Als u de App van uw apparaat verwijdert, zullen alle lokale gegevens automatisch worden verwijderd. Andere gegevens die via de Diensten worden verzameld en gedeeld, worden bewaard totdat uw account wordt verwijderd.

 

CRASH RAPPORTEN EN DIAGNOSTIEK

Naast de gegevens die worden verzameld om de bovengenoemde functies te bieden, kan de App bepaalde gegevens verzamelen om de functionaliteit te verzekeren en de veiligheid van de Diensten te handhaven.

  • Crash-rapporten: Crashrapporten bevatten nooit gegevens die een gebruiker of persoon kunnen identificeren. Zij zijn volledig gebruikt voor het lokaliseren van fouten door de ontwikkelaar. Ze worden opgeslagen op Google en Apple servers. Crash-rapporten van de Android App worden automatisch verzonden. Crashrapporten van de iOSApp worden alleen verzonden als u crashrapporten op uw apparaat heeft geactiveerd (ga naar Instellingen/Privacy/Analytics & Verbeteringen: schakel Share iPhone Analytics + Share with App Developers in).
  • Diagnostiek: De App heeft een functie om duidelijke tekst diagnostiek te verzamelen voor fout lokalisatie doeleinden, inclusief informatie over uw apparaat en hoe u de App heeft gebruikt. Deze functie is standaard uitgeschakeld en kan alleen door u worden geactiveerd. Wanneer diagnostiek wordt verzameld, blijft deze in de App totdat u besluit deze te delen. Diagnostiek kan alleen worden gedeeld door het diagnostiek bestand in een e-mail op te nemen. U kunt dus altijd de inhoud controleren voordat deze met iemand anders wordt gedeeld.

 

BEKENDMAKING AAN DERDEN

De Diensten zijn geïntegreerd met bepaalde functies die worden geleverd door vertrouwde derde partijen. Diensten van derden worden bijvoorbeeld gebruikt om bepaalde functies te bieden, zoals Call Recording of integratie met CRM-systemen. Gebruikersgegevens worden nooit overgedragen, verhandeld of bekendgemaakt aan derden die geen geïntegreerd onderdeel vormen van de aangeschafte Diensten. Wanneer gegevens met derden worden gedeeld ten behoeve van de levering van de gekochte Diensten, worden alleen die gegevens gedeeld die nodig zijn om de Dienst in kwestie uit te voeren. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Klant die u heeft uitgenodigd om de Diensten te gebruiken.

 

BEVEILIGING

Er worden verschillende stappen ondernomen om uw gegevens veilig te houden door middel van toegangscontrole, autorisatiecontrole, toegangscontrole en encryptieprocedures. Bijvoorbeeld, alle data in transit wordt versleuteld met TLS (Transport Layer Security) en de App draait in een sandbox wat betekent dat de data in de App niet beschikbaar is van buitenaf.