Overslaan en naar de inhoud gaan

Informatie Aanpassing Algemene Voorwaarden

We passen onze Algemene Voorwaarden Business Solutions aan vanaf 10/9/2023. U kan de volledige nieuwe versie – met de aangepaste artikelen in geel gemarkeerd – hier vinden. Hieronder hebt u alvast een overzicht van de gewijzigde artikelen, waar we de wijzigingen voor u in het vet hebben aangeduid.

    We passen onze Algemene Voorwaarden Business Solutions aan vanaf 10/9/2023. U kan de volledige nieuwe versie – met de aangepaste artikelen in geel gemarkeerd – hier vinden. Hieronder hebt u alvast een overzicht van de gewijzigde artikelen, waar we de wijzigingen voor u in het vet hebben aangeduid.

     

    Artikel 1 - Definities

    Het Contract is de verbintenis van Orange Belgium nv tot het verlenen van (een) bepaalde Dienst(en) én de verbintenis van de Klant om de aan die Dienst verbonden voorwaarden te respecteren. Het Contract bevat ten minste de identificatiegegevens van de Klant en vermeldt de gekozen Dienst(en) en Optie(s) en de looptijd ervan. In geval van tegenstrijdigheid heeft het Contract voorrang op de Bijzondere Voorwaarden voor de Dienst of Optie, die op hun beurt voorrang hebben op de Voorwaarden voor Diensten.

    Invoice Split is een optie onder de Overeenkomst voor de Mobiele Dienst met de Klant, via het afsluiten van een Invoice Split contract waarin de kaarten of lijnen worden aangeduid waarvoor deze optie geldt, de Gebruikers die genieten van deze optie, en de opsplitsing van het bedrag of het percentage van het factuurbedrag dat ten laste is van de Klant en het bedrag of het percentage van het factuurbedrag dat ten laste is van de Gebruikers.

    Verbonden Vennootschappen van Orange Belgium: Elke onderneming die in overeenstemming met het Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen verbonden is met Orange Belgium.

     

    Artikel 2 - Activering van diensten

    2.1.1. De Klant die toegang wil krijgen tot een bepaalde Dienst laat deze door een commerciële vertegenwoordiger van Orange Belgium nv of een door Orange Belgium nv erkende zelfstandige handelsagent vastleggen in het Contract. Eventuele uitbreidingen van een Dienst dienen het voorwerp uit te maken van een apart Contract. De Klant zal Orange Belgium nv het e-mailadres, GSM-nummer en de adresgegevens van de Klant meedelen, dat hij zal gebruiken in het kader van de contractuele relatie met Orange Belgium nv.

     

    Artikel 3 De Overeenkomst

    3.1 Inwerkingtreding van de Overeenkomst

    De Overeenkomst treedt in werking vanaf de ondertekening van het eerste Contract op een (Gecombineerde) Dienst door de Klant. Indien het Contract wordt afgesloten via de website van Orange Belgium nv, treedt de Overeenkomst in werking vanaf de ontvangst door Orange Belgium nv van het elektronisch bericht van de klant met de bestelling, tenzij:

    a) de rechtspersoon of de feitelijke vereniging weigert de vereiste informatie te leveren zoals vermeld in artikel 2.1., of onjuiste of valse gegevens heeft geleverd;

    b) de rechtspersoon of de feitelijke vereniging de verplichtingen die voortvloeien uit een ander Contract met Orange Belgium nv niet heeft nageleefd;

    c) Orange Belgium nv bewijzen of ernstige vermoedens heeft van niet-betaling of fraude of van een gebruik van de Simkaart(en) of van de vaste lijn(en) strijdig met de Overeenkomst, wettelijke of reglementaire bepalingen en/of de openbare orde of de goede

    d) de rechtspersoon of de feitelijke vereniging wanbetaler is

    e) de Klant de goede werking van het Orange-netwerk verstoort of bedreigt of de integriteit ervan schaadt, in welke gevallen Orange Belgium nv zich het recht voorbehoudt de Diensten en/of Opties niet te activeren.

    Met uitzondering van de bovenstaande gevallen, en behoudens technische omstandigheden die het niet of redelijkerwijze toelaten of moeilijk maken een aansluiting van een Dienst op het Orange- netwerk te realiseren, verbindt Orange Belgium nv zich ertoe om, binnen een zo kort mogelijke termijn, de Activering tot stand te brengen.

    Vanaf de Activering zijn de bijdragen door de Klant verschuldigd. In het geval van de Gecombineerde Dienst kan de Activering van de diverse Diensten die deel uitmaken van de Gecombineerde Dienst op verschillende tijdstippen plaatsvinden. In dat geval zijn de bijdragen door de Klant verschuldigd vanaf de eerste Activering.

    Indien de Overeenkomst voorziet in een bepaalde duur, begint deze bepaalde duur te lopen vanaf de (eerste) Activering, behoudens anders overeengekomen.

     

    3.3 Contractuele duur voor de verschillende Diensten

    3.3.1. Verschillende Diensten kunnen een verschillende duur hebben en er kunnen dus afzonderlijke contracttermijnen van toepassing zijn. Een Contract wordt gesloten voor de duurtijd vermeld op het Contract: ofwel voor onbepaalde duur ofwel voor bepaalde duur. Het Contract van bepaalde duur is minstens voor een duur van 12 maanden. In onderling akkoord is een termijn van 24 maanden of langer mogelijk. Voor Contracten met een bepaalde duur van langer dan 24 maanden, dienen Klanten die Micro-ondernemingen, Kleine ondernemingen, Micro-organisaties zonder winstoogmerk of Kleine organisaties zonder winstoogmerk zijn, er op het ogenblik van de contractsluiting expliciet en vrij mee te hebben ingestemd om de initiële duurtijd van vierentwintig maanden te overschrijden. Na afloop van de bepaalde duur vastgelegd in het Contract, wordt het Contract stilzwijgend verlengd voor een onbepaalde duur. Tijdens deze verlenging van het Contract voor onbepaalde duur, behoudt Orange Belgium nv zich het recht voor om alle getrouwheidsvoordelen van welke aard ook te beëindigen.

    Het Contract kan door elke Partij door alle schriftelijke middelen en zonder opgaaf van redenen worden opgezegd. De kennisgeving tot opzegging wordt betekend aan het adres waarnaar wordt verwezen in artikel 19.

    In geval van opzeg door de Klant met maximum 9 werknemers wordt het Contract, dat automatisch is verlengd na zijn initiële bepaalde duur of waarvan de opzeg gebeurt met het oog op een overstap naar een andere operator, beëindigd op het moment gekozen door de Klant, zelfs indien dit onmiddellijk is.

    De Contracten met de andere Klanten die automatisch verlengd werden, kunnen opgezegd worden met een opzegtermijn van maximum één maand. De Klanten zullen ook de bepalingen van artikel 12.2 respecteren.

    Orange Belgium nv sluit de betrokken Dienst, naargelang het geval, af aan het einde van de opzegtermijn of op het door de Klant gewenste moment en, indien de onmiddellijke beëindiging gevraagd wordt, zo spoedig als technisch mogelijk. Orange Belgium nv stuurt een schriftelijke bevestiging van de afsluiting naar de Klant.

     

    3.3.2. Contractuele Duur voor de Gecombineerde Dienst

    3.3.2.1. Een Contract op de Gecombineerde Dienst wordt gesloten voor de duurtijd vermeld op het Contract: ofwel voor onbepaalde duur of voor bepaalde duur. Het Contract op de Gecombineerde Dienst van bepaalde duur wordt minstens voor een duur van 12 maanden afgesloten. In onderling akkoord is ook een termijn van 24 maanden of langer mogelijk Voor contracten van langer dan 24 maanden, dienen Klanten die Micro-ondernemingen, Kleine ondernemingen, Micro-organisaties zonder winstoogmerk of Kleine organisaties zonder winstoogmerk zijn, er op het ogenblik van de contractsluiting expliciet en vrij mee te hebben ingestemd om de initiële duurtijd van vierentwintig maanden te overschrijden.

    Na afloop van de bepaalde duur vastgelegd in het Contract op de Gecombineerde Dienst, wordt het Contract stilzwijgend verlengd voor een onbepaalde duur. Tijdens deze verlenging van het Contract voor onbepaalde duur, behoudt Orange Belgium nv zich het recht voor om alle Getrouwheidsvoordelen van welke aard ook te beëindigen.

    3.3.2.2. Het Contract kan door elke Partij door alle schriftelijke middelen en zonder opgaaf van redenen worden opgezegd.

    De kennisgeving tot opzegging wordt betekend aan het adres waarnaar wordt verwezen in artikel 19. In geval van opzeg door de Klant met maximum 9 werknemers wordt het Contract, dat automatisch is verlengd na zijn initiële bepaalde duur of waarvan de opzeg gebeurt met het oog op een overstap naar een andere operator beëindigd op het moment gekozen door de Klant, zelfs indien dit onmiddellijk is. De Contracten met de andere Klanten die automatisch verlengd werden kunnen worden opgezegd met een opzegtermijn van maximum één maand. De Klanten zullen ook de bepalingen van artikel 12.2 respecteren.

     

    3.4. Indexaanpassing, Wijziging van het Contract, en tariefverhoging

    3.4.1Orange mag zijn prijzen tweemaal per jaar herzien en aanpassen afhankelijk van de index van de consumptieprijzen.

    3.4.2. In geval van wijziging van de voorwaarden van het Contract of bij een tariefverhoging of bij een aan de index van de consumptieprijzen gerelateerde prijsstijging wordt de Klant hieromtrent één maand op voorhand verwittigd, naar behoren, op duidelijke en begrijpelijke wijze, individueel, via een duurzame gegevensdrager. De publicatie van een bericht via de klantenzone, via e-mail, via sms, via brief of via een bericht of een bijlage bij de factuur, of een bericht op de website van Orange Belgium nv, worden als geschikte communicatiemiddelen beschouwd.

    3.4.4 Indien de Klant de Optie Invoice Split heeft onderschreven, behoudt Orange Belgium nv zich het recht voor in het geval van een tariefverhoging of indexering, om deze integraal toe te passen op de bijdrage van de Klant en niet op de bijdrage van de Gebruikers, zonder voorafgaandelijke uitdrukkelijke toestemming van de Klant.

     

    Artikel 4. Bescherming van de persoonlijke levenssfeer

    4.2.7. Orange Belgium nv kan klantgegevens delen met Verbonden vennootschappen van Orange Belgium nv voor het voeren van informatie- of promotiecampagnes voor producten en diensten van Orange Belgium nv en van de Verbonden Vennootschappen, tenzij de Klant zich daartegen verzet.

    4.2.8. De Klant kan zich kosteloos in de ‘Bel me niet meer’-lijst registeren via het telefoonnummer 02/882.19.75. Voor informatie zie de url: www.centralnumberdatabase.be of www.bel-me-niet-meer.be Dan zal zijn nummer niet meer gebruikt worden voor direct marketingoproepen. Na de registratie kan de Klant (en de Gebruikers) mogelijk nog een maand lang direct marketingoproepen ontvangen.

     

    Artikel 5. Prestaties, verplichtingen en aansprakelijkheid van Orange Belgium nv

     

    5.2. Middelenverbintenis

    Orange Belgium nv verbindt zich ertoe alles in het werk te stellen om de toegang tot het Orange-netwerk en tot de door de Klant gekozen Dienst op een optimale manier te leveren. Orange Belgium nv heeft een middelenverbintenis. Orange Belgium nv kiest autonoom de technische middelen die nodig zijn om deze toegang tot stand te brengen in de beste omstandigheden en zal op permanente basis alle technische gegevens gebruiken die beschikbaar zijn in functie van de gebruikte technologie. Mobiele telefonie, bijvoorbeeld, is een vorm van draadloze communicatie die werkt door de verspreiding van radiosignalen. Aangezien deze signalen verstoord kunnen worden door een externe bron of door hindernissen die eigen zijn aan gebouwen, aan de vegetatie of aan het reliëf, kan een perfecte transmissie niet altijd en overal gegarandeerd worden.

    De Klant erkent dat de Dienst steunt op een voortdurend evoluerende technologie en dat Orange Belgium nv de specificaties van de Dienst kan aanpassen aan nieuwe technologieën. Indien de Dienst als gevolg van een dergelijke aanpassing ongewijzigd blijft, wordt deze aanpassing niet beschouwd als een wijziging van de Overeenkomst.

     

    5.3. Wijzigingen

    5.3.3. Indien Orange Belgium nv beslist om ten gevolge van exploitatievereisten een Dienst of Optie permanent stop te zetten, zal Orange Belgium nv de betrokken Klanten daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte brengen met alle passende middelen. Het Contract voor deze Dienst neemt dan van rechtswege een einde vanaf het tijdstip van opheffing van deze Dienst, zonder dat één van de partijen een schadevergoeding verschuldigd is.

    De oude voorwaarden en tarieven blijven dan van toepassing tot het verstrijken van het Contract of de Optie.

     

    Artikel 8. Orange-materiaal

    8.6. Indien het Orange-materiaal een defect vertoont, zal Orange Belgium nv het kosteloos herstellen of vervangen, voor zover het defect niet door de Klant of een derde is veroorzaakt.

    8.12 Behoudens andersluidend beding, zal Orange Belgium nv zal het Orange-materiaal bij de Klant weghalen bij de beëindiging van het Contract, ongeacht de reden daarvoor. Orange Belgium nv of de door Orange Belgium nv aangewezen persoon is als enige gemachtigd om over te gaan tot demontage van het Orange-materiaal.

     

    Arikel 12. Beëindiging

    12.1.7. De beëindiging ingevolge bovenvermelde artikels doet geen afbreuk aan het recht van Orange Belgium nv om de schade die het geleden heeft op de Klant te verhalen. De beëindiging, om eender welke reden, doet geen afbreuk aan de plicht van de Klant tot betaling van alle verschuldigde bedragen en kosten. Orange Belgium nv behoudt zich ook het recht voor om de toegekende Getrouwheidsvoordelen terug te vorderen van de Klant.

    12.2.2.1. De Klant kan, zonder opgaaf van redenen, het Contract beëindigen voor het verstrijken van de initiële bepaalde duur met alle schriftelijke middelen en mits betaling van een verbrekingsvergoeding bepaald op basis van het hierna vermelde Referentiebedrag:

    a) Referentiebedrag = resterend aantal maanden tot de vervaldag van het Contract van bepaalde duur x maandelijks abonnementsgeld voor de betreffende (Gecombineerde) Dienst. Maandelijks abonnementsgeld = minimum commitment van de Klant (maandelijks gebruiksforfait/ de contractueel inbegrepen beltijd) en vaste maandelijkse bedragen per oproepnummer en per bijkomende onderschreven Diensten en opties. In geval van wijziging van het minimum commitment in de laatste 6 maanden voor de beëindiging zal het minimum commitment van voor de wijziging worden gebruikt voor de berekening.

    b) Indien in het Contract geen minimum commitment is voorzien, wordt het Referentiebedrag als volgt bepaald:

    Referentiebedrag = resterend aantal maanden tot aan de vervaldag van het Contract van bepaalde duur x het gemiddelde bedrag dat tijdens de laatste 3 maanden voorafgaand aan de beëindiging werd gefactureerd in het kader van het Contract voor de desbetreffende (Gecombineerde) Dienst (zowel aan de Klant als desgevallend aan de Gebruiker(s)), eventuele Opties inbegrepen x 50 %.

    c) Orange Belgium behoudt zich ook het recht voor om Getrouwheidsvoordelen, die Klant onterecht zou hebben genoten, terug te vorderen.

     

    12.2.4.3. Orange Belgium behoudt zich ook het recht voor om Getrouwheidsvoordelen, die Klant onterecht zou hebben genoten, terug te vorderen.

     

    Voorwaarden eigen aan de Mobiele Dienst

    5. Mobiele nummeroverdraagbaarheid

    Mobiele nummeroverdraagbaarheid betekent dat Klanten hun mobiele telefoonnummer kunnen behouden wanneer ze van mobiele operator veranderen. De Klant behoudt het recht om het mobiele telefoonnummer over te dragen naar een andere operator gedurende één maand na de datum van opzegging van de Overeenkomst voor de Mobiele Dienst. Alleen mobiele nummers kunnen worden overgedragen, Diensten of Opties niet.

     

    Voorwaarden eigen aan de Vaste Telefonie Dienst

    4. Nummeroverdraagbaarheid van vaste nummers

    Nummeroverdraagbaarheid van vaste nummers betekent dat de Klant zijn vaste telefoonnummers kan behouden wanneer hij van vaste operator verandert. De Klant behoudt het recht om het vaste telefoonnummer over te dragen naar een andere operator gedurende één maand na de datum van opzegging van de Overeenkomst voor de Vaste Telefonie Dienst.

     

    Voorwaarden eigen aan de Dienst Breedbandinternet

    3. Verplichtingen van de Klant

    3.1.6. De Klant zal Orange Belgium nv 6 werkweken op voorhand verwittigen over een geplande verhuis van het Orange Fix Network Access Device en zijn bijbehoren. De Klant doet zelf het nodige voor de verhuis. De installatie van het Orange Fix Network Access Device bij de Klant na verhuis zal echter worden uitgevoerd door een door Orange Belgium nv aangestelde installateur. Om de installatie van het Orange Fix Network Access Device na verhuis mogelijk te maken, dient de Klant de bepalingen van artikel 3.1 ‘Voorafgaandelijke vereisten voor de installatie van het Orange Fix Network Access Device en activering van de Dienst Breedbandinternet’ en de bepalingen van artikel 4.8 ‘Installatie van het Orange Fix Network Access Device’ stipt na te leven. De installatie van het Orange Fix Network Access Device op het nieuwe adres zal tevens pas plaatsvinden als alle noodzakelijke voorwaarden voor Orange Belgium nv zijn voldaan en indien er geen technische onmogelijkheid (in de zin van artikel 3.5 van de Algemene Voorwaarden) is om de Dienst te leveren. De verhuis van de Vaste Dienst heeft geen impact op de duur van het Contract op voorwaarde dat het Contract nog een resterende duur heeft van minstens 12 maanden op het ogenblik van de aanvraag van de verhuis, zo niet wordt het Contract verlengd met een periode van 12 maanden na afloop van de nog resterende duur van het lopende Contract.

    Orange Belgium nv behoudt zich het recht voor een kost aan te rekenen voor de verhuis van het Fix Access Network Device en toebehoren. Deze kosten zijn vermeld op de Orange Belgium website (orange.be).

    4.9. Teruggave Orange Fix Network Access Device

    4.9.1. Aan het eind van het Contract voor Breedbandinternet, om welke reden ook, dient de Klant het Orange Fix Network Access Device aan Orange Belgium nv terug te bezorgen in de oorspronkelijke staat, behoudens normale slijtage, binnen 14 werkdagen na beëindiging van het Contract. Indien het Orange Fix Network Access Device niet is teruggegeven aan Orange Belgium nv binnen deze termijn, behoudt Orange Belgium nv zich het recht voor om het Orange Fix Network Access Device te laten ophalen door de installateur, op kosten van de Klant. Deze kosten zijn vermeld op de Orange Belgium website (orange.be).

    4.9.2. Orange Belgium nv behoudt zich ook het recht voor een kost aan te rekenen voor refurbishment (herstel, renovatie) van het Fix Access Network Device bij voortijdige beëindiging van het Contract voor Breedbandinternet. Deze kosten zijn vermeld op de Orange Belgium website (orange.be).

    Hallo, geïnteresseerd 
    in ons aanbod?

    Welkom bij
    Orange.

    Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?

    Contacteer ons

    Ik heb een vraag of klacht

    Een adviseur belt je terug.