Overslaan en naar de inhoud gaan

Hulp & Support Hoe kan ik mijn facturen betalen?

Om uw Orange-factuur te betalen, heeft u verschillende mogelijkheden.

Via de My Orange app of Klantenzone (voor eindgebruikers)

Als u ervoor kiest om uw betalingen niet te domiciliëren, kan u uw facturen betalen via uw My Orange app of in uw Klantenzone met een Belgische Visa, Mastercard of bankkaart (zelfs al heeft u geen pc-banking). Opgelet, dit systeem aanvaardt alleen Belgische kaarten.

Hoe gaat u te werk?

Via de My Orange app:

  • Op het startscherm van uw My Orange app of via het menu, selecteert u “Facturen en betalingen”.
  • Hier vindt u een overzicht van de 6 laatste facturen. Klik op de gewenste factuur.
  • In het volgende scherm krijgt u een bevestiging van de factuur die u geselecteerd hebt. Klik op “Betalen” om uw keuze te bevestigen.
  • Selecteer de betaalmethode waarmee u wil betalen en volg de verdere instructies.

Online via uw Klantenzone:

  • Bovenaan rechts in de startpagina van uw Klantenzone ziet u de facturen die u nog niet betaald hebt onder “Uw geschiedenis”. Klik op "Betaal online” naast de factuur die u wilt betalen.
  • In het onderdeel “Facturen” in de Klantenzone vindt u een overzicht van de 18 laatste facturen die u nog niet betaald hebt met de vermelding “Te betalen voor:”. Klik op “Betaal online” om de gewenste factuur te betalen.
  • In het volgende scherm krijgt u een bevestiging van de factuur die u geselecteerd hebt. Klik op “Betalen” om uw keuze te bevestigen.
  • Selecteer het soort kaart waarmee u wil betalen, geef de gegevens van de kaart in en volg de verdere instructies.

U hoeft nergens het rekeningnummer van Orange in te geven, noch een gestructureerde mededeling. Uw betaling wordt automatisch in onze systemen geregistreerd.
Als de betaling aanvaard is, krijgt u hiervan een bevestiging in uw browser én u ontvangt een sms’je dat uw betaling geregistreerd is.

 

Via domiciliëring

U kan uw domiciliëring heel eenvoudig zelf activeren in uw Klantenzone. Hier vindt u hoe u dat doet. U ontvangt een bevestiging via e-mail. Achteraf kan u uw betaalmethode steeds aanpassen, ook in uw Klantenzone.
Liever schriftelijk? Dat kan. U vindt het SEPA domiciliëringsformulier hier. U hoeft het enkel in te vullen en aan ons terug te bezorgen.

  • Per post naar ORANGE, PB 950, 1140 BRUSSEL.
  • Per e-mail naar Dom_payments@orange.be.
  • U kan het natuurlijk ook afgeven in een Orange-shop. Vergeet niet om uw identiteitskaart en kredietkaart mee te brengen.

 

Via overschrijving

Als u ervoor kiest om uw betalingen niet te domiciliëren, kan u de factuur ook via overschrijving betalen.

Dit kan op het rekeningnummer van Orange:

IBAN: BE05 2100 2335 9975
BIC: GEBABEBB

De gestructureerde mededeling vindt u terug:

  • Op de eerste pagina van w factuur onder “Totaalbedrag van deze factuur”.
  • In uw Klantenzone in het onderdeel “Facturen” naast elke niet betaalde factuur.

U kan niet meer bellen omdat u te laat hebt betaald? Als u uw factuur online betaalt via uw Klantenzone activeren wij uw nummer in enkele minuten.

Goed om te weten: deze betalingsmethode voor uw facturen is enkel toegankelijk als u voor uw abonnement geen domiciliëring hebt geactiveerd.

U hebt op tijd betaald en kan toch niet meer bellen? Via uw Klantenzone kan u nagaan of we uw betaling goed ontvangen hebben. In dat geval raden wij u aan om eerst uw gsm uit te schakelen en opnieuw in te schakelen. Staat uw betaling er nog niet bij, dan kan u best in uw bankafschriften eens nakijken op welk rekeningnummer en met welke betalingsmededeling u de betaling maakte. De juiste betalingsgegevens van de factuur vindt u in uw Klantenzone.

Blijken deze juist te zijn, hou dan rekening met de tijd nodig om een overschrijving te verwerken. Voor sommige banken kan dit enkele werkdagen zijn!

Indien u denkt dat er een vergissing gebeurde, neem dan contact op met ons via het nummer 0800 95 96 2

 

Via kredietkaart

Bel ons op het nummer 5995 (met uw Orange-gsm) of  0800 95 96 2. Onze medewerkers voeren de betaling onmiddellijk uit, op een veilige en discrete manier.

Wij aanvaarden betalingen met Belgische kredietkaarten van Visa, American Express en Mastercard.