Hoe kan ik mijn facturen betalen?

Om uw Orange-factuur te betalen, heeft u verschillende mogelijkheden.

Via de My Orange app of Klantenzone (voor eindgebruikers)

Als u ervoor kiest om uw betalingen niet te domiciliëren, kan u uw facturen betalen via uw My Orange app of in uw Klantenzone met een Belgische Visa, Mastercard of bankkaart (zelfs al heeft u geen pc-banking). Opgelet, dit systeem aanvaardt alleen Belgische kaarten.

Hoe gaat u te werk?

Via de My Orange app:

  • Op het startscherm van uw My Orange app of via het menu, selecteert u “Facturen en betalingen”.
  • Hier vindt u een overzicht van de 6 laatste facturen. Klik op de gewenste factuur.
  • In het volgende scherm krijgt u een bevestiging van de factuur die u geselecteerd hebt. Klik op “Betalen” om uw keuze te bevestigen.
  • Selecteer de betaalmethode waarmee u wil betalen en volg de verdere instructies.

Online via uw Klantenzone:

  • Bovenaan rechts in de startpagina van uw Klantenzone ziet u de facturen die u nog niet betaald hebt onder “Uw geschiedenis”. Klik op "Betaal online” naast de factuur die u wilt betalen.
  • In het onderdeel “Facturen” in de Klantenzone vindt u een overzicht van de 18 laatste facturen die u nog niet betaald hebt met de vermelding “Te betalen voor:”. Klik op “Betaal online” om de gewenste factuur te betalen.
  • In het volgende scherm krijgt u een bevestiging van de factuur die u geselecteerd hebt. Klik op “Betalen” om uw keuze te bevestigen.
  • Selecteer het soort kaart waarmee u wil betalen, geef de gegevens van de kaart in en volg de verdere instructies.

U hoeft nergens het rekeningnummer van Orange in te geven, noch een gestructureerde mededeling. Uw betaling wordt automatisch in onze systemen geregistreerd.
Als de betaling aanvaard is, krijgt u hiervan een bevestiging in uw browser én u ontvangt een sms’je dat uw betaling geregistreerd is.

 

Via domiciliëring

U kan uw domiciliëring heel eenvoudig zelf activeren in uw Klantenzone. Hier vindt u hoe u dat doet. U ontvangt een bevestiging via e-mail. Achteraf kan u uw betaalmethode steeds aanpassen, ook in uw Klantenzone.
Liever schriftelijk? Dat kan. U vindt het SEPA domiciliëringsformulier hier. U hoeft het enkel in te vullen en aan ons terug te bezorgen.

  • Per post naar ORANGE, PB 950, 1140 BRUSSEL.
  • Per e-mail naar Dom_payments@orange.be.
  • U kan het natuurlijk ook afgeven in een Orange-shop. Vergeet niet om uw identiteitskaart en kredietkaart mee te brengen.

 

Via overschrijving

Als u ervoor kiest om uw betalingen niet te domiciliëren, kan u de factuur ook via overschrijving betalen.

Dit kan op het rekeningnummer van Orange:

IBAN: BE05 2100 2335 9975
BIC: GEBABEBB

De gestructureerde mededeling vindt u terug:

  • Op de eerste pagina van w factuur onder “Totaalbedrag van deze factuur”.
  • In uw Klantenzone in het onderdeel “Facturen” naast elke niet betaalde factuur.

U kan niet meer bellen omdat u te laat hebt betaald? Als u uw factuur online betaalt via uw Klantenzone activeren wij uw nummer in enkele minuten.

Goed om te weten: deze betalingsmethode voor uw facturen is enkel toegankelijk als u voor uw abonnement geen domiciliëring hebt geactiveerd.

U hebt op tijd betaald en kan toch niet meer bellen? Via uw Klantenzone kan u nagaan of we uw betaling goed ontvangen hebben. In dat geval raden wij u aan om eerst uw gsm uit te schakelen en opnieuw in te schakelen. Staat uw betaling er nog niet bij, dan kan u best in uw bankafschriften eens nakijken op welk rekeningnummer en met welke betalingsmededeling u de betaling maakte. De juiste betalingsgegevens van de factuur vindt u in uw Klantenzone.

Blijken deze juist te zijn, hou dan rekening met de tijd nodig om een overschrijving te verwerken. Voor sommige banken kan dit enkele werkdagen zijn!

Indien u denkt dat er een vergissing gebeurde, neem dan contact op met ons via het nummer 0800 95 96 2

 

Via kredietkaart

Bel ons op het nummer 5995 (met uw Orange-gsm) of  0800 95 96 2. Onze medewerkers voeren de betaling onmiddellijk uit, op een veilige en discrete manier.

Wij aanvaarden betalingen met Belgische kredietkaarten van Visa, American Express en Mastercard.



Heeft deze pagina u verder geholpen?