Hoe vermijd ik bijkomende kosten op mijn factuur?

Invoice Split

Met Invoice Split bepaalt u het maximale bedrag dat aan uw bedrijf gefactureerd wordt. Elke eurocent boven dit maximum is voor rekening van de eindgebruiker. Zo kan u uw medewerkers een extralegaal voordeel bieden, maar houdt u uw kosten onder controle.

 

Premium nummers & Blocking Solutions

Belt u naar een 090x- of 070-nummer? Dat zijn diensten die niet aangeboden worden door Orange, maar door externe partners die u er toegang tot verlenen en die zelf de prijs van die oproepen bepalen.

Hoeveel kost het?

Een oproep naar een premiumnummer kan meer kosten dan een klassieke oproep in België.

De prijs schommelt tussen €0,30 en € 2 per min. of per oproep afhankelijk van het netnummer waarnaar u belt.

De beller krijgt een bericht te horen met het maximumtarief voor elke oproep naar een 070-nummer, waardoor hij de kans krijgt om de oproep kosteloos te beëindigen (verplichting opgelegd door het BIPT aan de operatoren sinds 1 juli 2015).

Hoe kunt u deze diensten herkennen?

Het zijn derde partijen die deze dienst aanbieden, zonder vermelding van de naam Orange. Dezelfde diensten worden ook door de andere mobiele operatoren aangeboden.

We onderscheiden drie soorten:

  • Premium sms of mms MO: u stuurt een bericht vanaf uw gsm naar een verkort nummer en betaalt hiervoor een vaste prijs.
  • Premium sms of mms MT: u ontvangt een bericht van een verkort nummer aan een vaste prijs.
  • Bulk sms of mms: u ontvangt een gratis bericht van een verkort nummer. Dit bericht kost u niets.

Wilt u weten wie u  een premium-sms'je of -mms'je verstuurd heeft of contact opnemen met een contentprovider? Gebruik onze online zoekmachine.

Hoe kan u deze diensten blokkeren?

Om onaangename verrassingen te vermijden blokkeert Blocking Solutions gratis de toegang tot diensten naar keuze:

  • Het versturen en ontvangen van premiumsms’jes en -mms’jes die gelinkt zijn aan spelletjes op tv (61xx-nummers).
  • Het versturen en ontvangen van premiumsms’jes- en mms’jes die gelinkt zijn aan ontspanning, spelletjes, logo’s en beltonen (5xxx/6xxx-nummers en 9500 tot 9999).
  • Het versturen en ontvangen van alle premiumsms’jes- en mms’jes (behalve 1xxx en 8xxx).
  • Het versturen en ontvangen van premiumsms’jes- en mms’jes (behalve 1xxx en 8xxx alsook 2xxx/3xxx/4xxx die gelinkt zijn aan parkeerfaciliteiten in sommige gemeenten enz.).
  • Alle oproepen naar premium 090-nummers.
  • Het versturen en ontvangen van alle premiumsms’jes- en mms’jes met 18+ inhoud.
  • De toegang tot het 18+ gedeelte van het mobiele portaal van Orange.

Deze dienst is gratis. Neem gerust contact op met ons om deze dienst te activeren.

Orange, Proximus en Base hebben samen een gedragscode opgesteld voor het beheer van multimediadiensten door derden. Binnen deze code is bepaald dat u uw op gelijk welk ogenblik kan uitschrijven uit een dienst door het woord "STOP" te sturen naar het overeenkomstige verkorte nummer.

Om een dienst te blokkeren, bel naar het nummer 5995 Opgelet, dergelijke blokkering verhindert het mobiel betalen van uw bus-, tram- en parkeerticket en andere diensten.

Belangrijk : De Ethische Commissie voor de telecommunicatie ziet toe op het correct gebruik van betaalnummers (bijvoorbeeld 0900- of 070-nummers en sms'jes naar een nummer van 4 cijfers dat begint met 3, 4, 7 of 9). De Ethische Commissie voert onderzoek uit op eigen initiatief of naar aanleiding van klachten die worden ingediend wegens het niet-naleven van de Ethische Code voor de telecommunicatie. Klachten kunnen ingediend worden bij het secretariaat van de Ethische Commissie (Ellipse Building - Gebouw C - Koning Albert II laan 35 - 1030 Brussel). De klacht wordt aan de Ethische Commissie voorgelegd indien het probleem niet kon worden opgelost door bemiddeling bij de operator. De Ethische Commissie kan eveneens kennis nemen van een klacht die werd ingediend bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie als de bemiddeling van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie niet tot een voldoende resultaat voor de klager heeft geleid. Meer informatie over de Ethische Commissie en haar activiteiten

Klik hier voor meer info over de Ethische Commissie en wat ze doet

 

In het buitenland : Travel Data Control

Met deze dienst stelt u voor uw vertrek makkelijk gratis een limiet in voor uw mobiel internetverbruik in het buitenland. Zo vermijdt u nare verrassingen!

Uw verbinding wordt geblokkeerd zodra u de ingestelde limiet bereikt. Op dat punt kan u beslissen dat het welletjes is geweest, of u kan uw limiet uitbreiden. Uw internetverbinding wordt dan automatisch hersteld.

Standaard is de limiet van Travel Data Control vastgelegd op €50 per factuurperiode.
Om dat bedrag te wijzigen, surft u naar:

  • Uw Klantenzone (voor fleetmanagers): kies een nummer en wijzig het Travel Data Control-bedrag onder 'Opties'
  • De My Orange-app (voor werknemers die een deel van hun factuur betalen): in de rubriek 'Tariefplan en opties', in het onderdeel 'Mijn Opties'.


Heeft deze pagina u verder geholpen?