Hulp & Support Hoe kan ik mijn factuur betalen?
Om uw Orange-factuur te betalen, heeft u verschillende mogelijkheden.
Via de My Orange app of Klantenzone (voor eindgebruikers)
Als u ervoor kiest om uw betalingen niet te domiciliëren, kan u uw facturen betalen via uw My Orange app of in uw Klantenzone met een Belgische Visa, Mastercard of bankkaart (zelfs al heeft u geen pc-banking). Opgelet, dit systeem aanvaardt alleen Belgische kaarten.
Hoe gaat u te werk?
Via de My Orange app:
- Op het startscherm van uw My Orange app of via het menu, selecteert u “Facturen en betalingen”.
- Hier vindt u een overzicht van de 6 laatste facturen. Klik op de gewenste factuur.
- In het volgende scherm krijgt u een bevestiging van de factuur die u geselecteerd hebt. Klik op “Betalen” om uw keuze te bevestigen.
- Selecteer de betaalmethode waarmee u wil betalen en volg de verdere instructies.
Online via uw Klantenzone:
- Bovenaan rechts in de startpagina van uw Klantenzone ziet u de facturen die u nog niet betaald hebt onder “Uw geschiedenis”. Klik op "Betaal online” naast de factuur die u wilt betalen.
- In het onderdeel “Facturen” in de Klantenzone vindt u een overzicht van de 18 laatste facturen die u nog niet betaald hebt met de vermelding “Te betalen voor:”. Klik op “Betaal online” om de gewenste factuur te betalen.
- In het volgende scherm krijgt u een bevestiging van de factuur die u geselecteerd hebt. Klik op “Betalen” om uw keuze te bevestigen.
- Selecteer het soort kaart waarmee u wil betalen, geef de gegevens van de kaart in en volg de verdere instructies.
U hoeft nergens het rekeningnummer van Orange in te geven, noch een gestructureerde mededeling. Uw betaling wordt automatisch in onze systemen geregistreerd.
Als de betaling aanvaard is, krijgt u hiervan een bevestiging in uw browser én u ontvangt een sms’je dat uw betaling geregistreerd is.
Via domiciliëring
Dat kan. U vindt het SEPA domiciliëringsformulier hier. U hoeft het enkel in te vullen en aan ons terug te bezorgen.
- Per post naar ORANGE, PB 950, 1140 BRUSSEL.
- Per e-mail naar Dom_payments@orange.be.
- U kan het natuurlijk ook afgeven in een Orange-shop. Vergeet niet om uw identiteitskaart en kredietkaart mee te brengen.
Via overschrijving
Als u ervoor kiest om uw betalingen niet te domiciliëren, kan u de factuur ook via overschrijving betalen.
Dit kan op het rekeningnummer van Orange:
IBAN: BE05 2100 2335 9975
BIC: GEBABEBB
De gestructureerde mededeling vindt u terug:
- Op de eerste pagina van w factuur onder “Totaalbedrag van deze factuur”.
- In uw Klantenzone in het onderdeel “Facturen” naast elke niet betaalde factuur.
U kan niet meer bellen omdat u te laat hebt betaald? Als u uw factuur online betaalt via uw Klantenzone activeren wij uw nummer in enkele minuten.
Goed om te weten: deze betalingsmethode voor uw facturen is enkel toegankelijk als u voor uw abonnement geen domiciliëring hebt geactiveerd.
U hebt op tijd betaald en kan toch niet meer bellen? Via uw Klantenzone kan u nagaan of we uw betaling goed ontvangen hebben. In dat geval raden wij u aan om eerst uw gsm uit te schakelen en opnieuw in te schakelen. Staat uw betaling er nog niet bij, dan kan u best in uw bankafschriften eens nakijken op welk rekeningnummer en met welke betalingsmededeling u de betaling maakte. De juiste betalingsgegevens van de factuur vindt u in uw Klantenzone.
Blijken deze juist te zijn, hou dan rekening met de tijd nodig om een overschrijving te verwerken. Voor sommige banken kan dit enkele werkdagen zijn!
Indien u denkt dat er een vergissing gebeurde, neem dan contact op met ons via het nummer 0800 95 96 2
Via kredietkaart
Bel ons op het nummer 5995 (met uw Orange-gsm) of 0800 95 96 2. Onze medewerkers voeren de betaling onmiddellijk uit, op een veilige en discrete manier.
Wij aanvaarden betalingen met Belgische kredietkaarten van Visa, American Express en Mastercard.