Hoe gebeurt de installatie bij mij thuis?

Om toegang te krijgen tot de diensten van Orange dient je woning eerst te worden verbonden met het Fluvius-glasvezelnetwerk, dat een aansluitdoos bij je thuis plaatst. Deze verbinding wordt door Fluvius aangeboden als de installatiewerkzaamheden van de verbindingskabel in je straat gelijktijdig worden uitgevoerd.

Als je al een internetverbinding hebt via het Telenet-netwerk (coaxkabel), raden we aan dat je de vezel installeert in de ruimte waar je modem momenteel is geïnstalleerd. Op die manier kan je genieten van dezelfde type installatie en hetzelfde type signaal. Als je momenteel geen verbinding hebt met de coaxkabel, raden we aan dat je de vezel installeert in de kamer die je gebruikt voor internet/wifi (bijvoorbeeld in je woonkamer).

Zodra je huis is verbonden met het Fluvius-glasvezelnetwerk, kan Orange een internetverbinding bij je thuis installeren. Zorg ervoor dat er voldoende stopcontacten zijn voor de glasvezelmodem en voldoende ruimte om de modem te installeren. Zorg er ook voor dat deze plek gemakkelijk toegankelijk is voor de Orange-technicus, zodat hij veilig kan werken.

Onze technicus kan bij je langskomen van maandag tot vrijdag tussen 8:00 en 18:00 uur. Als je je afspraak wilt verplaatsen, kan je contact met ons opnemen op het gratis nummer 5000 (als je een mobiele klant van Orange bent) of op het nummer 02/745 95 00 (als je nog geen mobiele klant van Orange bent). Als de afspraak door jou niet wordt nagekomen, wordt een bedrag van € 99 in rekening gebracht. Met een afspraak die niet wordt nagekomen bedoelen we een afspraak die geannuleerd of uitgesteld werd minder dan een dag van tevoren, meer bepaald na de middag van de dag ervoor, of als je niet aanwezig bent op de afspraak. Tijdens de installatie moet een volwassene aanwezig zijn.



Heeft deze pagina u verder geholpen?