Waarom kan ik niet bellen, sms’en of surfen in het buitenland?

  1. Controleer of uw gsm compatibel is met het netwerk op uw bestemming (2G/3G/4G). Sommige operatoren in het buitenland hebben geen 2G-netwerk meer. Als uw gsm nog van een oudere generatie is, bestaat de kans dat u geen verbinding kan maken met het 3G/4G-netwerk.
  2. Controleer of de telefoonnummers in uw contacten worden voorafgegaan door het landnummer (+324xxxxxxxx). Om te kunnen sms'en, moet ook het nummer van de berichtencentrale (SMSC) in dat formaat op uw  gsm zijn opgeslagen: +32495002530.
    • Hoe check ik dat op mijn iPhone?
      Geef op uw toetsenbord de code *#5005*7672# in en tik op de beltoets.
    • Hoe check ik dat op mijn Android?
      Geef op uw toetsenbord de code #*#4636#*#* in en tik op de beltoets.
  3. In sommige landen hebt u de pincode van uw voicemail nodig om uw berichten te kunnen beluisteren. Leer uw pincode daarom vanbuiten.
  4. Vraag na of de roamingoptie voor u geactiveerd werd op het netwerk

 

Indien u tijdens uw verblijf netwerkproblemen ondervindt:

  • Probeer eerst eens uw telefoon opnieuw op te starten;
  • Indien het probleem aanhoudt, probeer uw verbinding te maken met een andere lokale netwerkprovider. Stel uw netwerkverbinding in op 'handmatig' en selecteer een andere operator.

 

Indien u tijdens uw verblijf niet meer kan surfen:

  • Controleer onder “gegevensgebruik” op uw gsm of uw mobiele gegevens in het buitenland zijn ingeschakeld.
  • Misschien is Travel Data Control geactiveerd. U kan dit altijd aanpassen in de My Orange-app (tariefplan en opties > geactiveerde opties) of een extra surfherlaadbeurt aankopen.


Heeft deze pagina u verder geholpen?