Zoetis: een aangepaste formule

07.06.2017

De VS, Europa, Azië, Latijns-Amerika, Afrika … we zijn wereldwijd actief, en willen overal efficiënt aan de slag kunnen.

Irush Vrioni

 

Op het eerste gezicht lijken de activiteiten van Zoetis duidelijk: dierengeneesmiddelen aan de man en aan het dier brengen. Maar niks is minder waar: het is een erg complexe opdracht. En elke oplossing of werkwijze die eenvoud brengt, is meer dan welkom. Irush Vrioni, EuAfMe Regional Lead, Enterprise Procurement and Operations: “Na onze oproep tot aanbesteding merkten we snel dat Shape van Orange perfect binnen deze aanpak paste.”

 

De uitdaging

Transparant blijven ondanks erg diverse telecomprofielen

“We hebben medewerkers die op kantoor werken, in de labs, in de productie- en transportafdeling enzovoort. Anderen doorkruisen dan weer heel België, en nog anderen reizen hele continenten af en moeten onder meer steeds het CRM-systeem kunnen checken op hun iPad. Roaming is dus ook een cruciaal aspect voor ons. De vraag was: hoe bieden we elke medewerker een aangepaste mobiele formule zonder het overzicht te verliezen?”

 

Verantwoord omgaan met de bedrijfsmiddelen

Een ander stokpaardje van Zoetis is verantwoordelijk werken. Het motto luidt: ‘Run it as if you own it’. Vrij vertaald: ga met het bedrijf om alsof het het jouwe was. “Daarom willen we elke medewerker overtuigen om verantwoord gebruik te maken van de bedrijfsmiddelen, dus ook van de telecomabonnementen. Daarvoor zijn transparantie en controle onontbeerlijk.”


 

De oplossing

Duidelijke profielen en aangepaste formules

Irush Vrioni: “Zelf hadden we intern al een indeling gemaakt naargelang ieders telecomprofiel. Zo kwamen we uit op een type iPad-gebruiker en 3 groepen smartphonegebruikers. Shape van Orange bleek de ideale oplossing om elke groep te bieden wat ze nodig had.”  Uit de zes Shape-formules (Light, Basic, Plus, Ultimate, Intense en Traveller) ging Zoetis voor drie opties.

 

Welke formule voor wie?

Irush Vrioni: “De medewerkers op ons hoofdkwartier kregen Shape Basic. Logisch: zij bellen vooral en verbruiken weinig data. Onze mensen op het terrein zijn het meest gebaat met Ultimate. Zij bellen veel en hebben data nodig om bijvoorbeeld ons CRM-systeem online te raadplegen of info op te roepen bij de klant. Onze medewerkers die in buitenland actief zijn, kregen dan weer Shape Traveller, en kunnen dankzij stabiele roaming van overal werken alsof ze op kantoor waren. We houden ook vaak interactieve vergaderingen, en die verlopen probleemloos.”


 

Het resultaat

Een betrouwbaar en transparant telecomaanbod

Zoals eerder aangehaald, heeft elke medewerker bij Zoetis nu een telecomformule die bij hem of haar past. “Maar even belangrijk is dat we snel kunnen overschakelen op een andere formule als een medewerker een nieuwe functie of project krijgt. Of als iemand naar het buitenland moet, terwijl die dat normaal niet doet. En dat lukt snel met Shape.”

 

Transparantie en controle

Irush Vrioni: “Onze medewerkers gaan nu bewuster om met hun iPad en smartphone. Dankzij de Invoice Split-dienst (inbegrepen bij Shape) hebben we een helder beeld van ieders verbruik, ongeacht de formule. Zo kunnen we iedereen sensibiliseren en het verbruik bijsturen als nodig.” Of hoe eenvoud, veelzijdigheid en transparantie samenkomen dankzij Shape.

 

Hebt u, net als Zoetis, medewerkers met verschillende telecomprofielen? Ontdek hoe de mobiele abonnementen van Shape optimaal bij hun verbruik aansluiten. Voor wie soms in het buitenland zit, zijn er bovendien interessante internationale opties.