ASX-IBECO: “Tijd en geld bespaard”

12.06.2014

Alles draait rond synergie tussen ons, onze koeriers en de klanten. 4G biedt hierbij een grote meerwaarde.

Jean-Claude Van den Berghe


Bedrijven weten vaak geen blijf met hun (inter)nationale verzendingen. ASX-IBECO neemt hen die zorg uit handen. Letterlijk en figuurlijk. “Wij bundelen daarbij verschillende diensten. Expreszendingen of een internationale zending verwerken, een lading in ontvangst nemen in de haven, poststukken en zendingen ophalen, het moet allemaal vlekkeloos verlopen”, vertelt directeur Jean-Claude Van den Berghe. “En Orange is hierbij een cruciale schakel.”

 

De uitdaging

Honderdduizenden documenten en verzendingen verwerken

“Een voorbeeld: zowel ‘s morgens als ‘s middags rukt een klein leger koeriers uit bij ons. Zij bezoeken de klanten, voeren de verzendorders uit en bezorgen de instructies terug. Gedurende dit hele traject moeten ze absoluut steeds bereikbaar zijn. Maar we ontvangen ook goederen in de haven voor onze klanten. Als er iets ontbreekt, of als de douane beslist om de lading te onderzoeken, moeten ons hoofdkwartier en de klant daar meteen van op de hoogte zijn.” Daarbovenop komen nog talloze (inter)nationale verzendingen die dagelijks moeten worden geregistreerd, opgevolgd en tijdig afgeleverd.


 

De oplossing

Snelle en betrouwbare telecommunicatiemiddelen

“Om onze klanten een onberispelijke service te garanderen, doen we een beroep op tal van Orange-oplossingen. Via de pda (zakcomputer) van onze koeriers vernemen we automatisch wanneer een zending is afgeleverd, en kunnen we nieuwe instructies sturen. Tracking en tracing, de opvolging van de verzendingen zeg maar, verloopt dan weer via machine-to-machine (een technologie die toelaat dat machines met elkaar communiceren) en kan online geraadpleegd worden. En alles wordt automatisch gerapporteerd en verwerkt door ons systeem.” Dankzij 4G van Orange zal deze dienstverlening bovendien nog sneller en veiliger verlopen.


 

Het resultaat

Nieuwe mogelijkheden en een verbeterde service

“4G biedt ons heel wat mogelijkheden. Zo denken we eraan om ons arsenaal aan toestellen – pda’s, gsm’s en tracking & tracing-apparatuur – af te bouwen. Via 4G moet het perfect mogelijk zijn om de functionaliteiten van deze toestellen te bundelen op een enkele smartphone. Ons klantensysteem zou dan weer onderweg kunnen worden geraadpleegd door onze salesmensen.” Het resultaat: een hele tijd- en geldbesparing. En een nog vlottere service. Nog een pluspunt is de stabiliteit van het 4G-netwerk. Videoconferencing, documenten in de cloud bekijken, zware bestanden downloaden … Het verloopt allemaal naadloos.

 

Hebt u ook nood aan snelle en betrouwbare communicatie tussen uw machines? Doe dan beroep op de kwalitatieve oplossingen voor machine-to-machine van Orange en zijn sterke 4G-netwerk.

Interesse in ons aanbod?

Wenst u een commercieel gesprek? Een van onze medewerkers belt u zo terug.