Intermarché: "Onze winkels zijn 24/7 verbonden."

11.08.2017

Intermarché, een submerk van de Franse retailer Les Mousquetaires, koos voor de vaste businessoplossingen van Orange om het datanetwerk voor hun winkels te connecteren met de datacenters, en de administratieve en logistieke zetels in Frankrijk.

De uitdaging

Non-stop connectiviteit tussen onze locaties

Intermarché is een submerk van Les Mousquetaires, een Franse retailer die actief is in Frankrijk, België, Portugal en Polen. Bij de opening van elke nieuwe supermarkt in België is het cruciaal om zo snel mogelijk een verbinding op te zetten tussen de winkel zelf, de administratieve en logistieke zetels en de datacenters in Frankrijk. Daarnaast zocht Intermarché ook een partner voor een mobiele en vaste telefonieoplossing. De zelfstandige winkeluitbaters kregen de optie om ook voor Orange te kiezen voor hun vaste en mobiele telefonie tegen een voordelig tarief. Immers, door o.a. voor alle data- en netwerkdiensten te kiezen voor één partner kan Intermarché vandaag rekenen op een optimale klantenondersteuning en competitieve prijzen.
 

De oplossing

Een grenzeloos comfort

Intermarché koos voor de vaste businessoplossingen van Orange: een lokale IP/VPN-oplossing op het SDSL-netwerk. "Voor elke nieuwe winkel die we openen, slaagt Orange erin om de installatie- en de configuratietijd van de netwerkverbindingen zo kort mogelijk te houden.", vertelt Sorin Iancu, It-manager bij Les Mousquetaires. Sinds midden 2010 zijn de winkels, de administratieve en logistieke zetels en de datacenters in Frankrijk met elkaar verbonden, een verbinding die centraal wordt beheerd. "De xDSL-verbinding wordt nu de primaire connectie maar we behouden ook nog de satellietverbindingen als back-up, om ook die investering nog te laten renderen." Bovendien besliste de groep Les Mousquetaires om ook de betaalterminals via de Orange-backbone in te pluggen op de AtoS Corporate Gateway-oplossing.

"Toen we eind 2016 onze datacenters verhuisden, werkte de Belgische tak van Orange samen met de internationale partners om de connectiviteit te blijven garanderen.", benadrukt Sorin Iancu. "Sinds we ons contract vernieuwden, bleef Orange investeren in een nog betere betrouwbaarheid en beschikbaarheid van het netwerk."
 

Het resultaat

Maximale respons

"Het complementaire dienstenaanbod van Orange is ons op het lijf geschreven", zegt Sorin Iancu. "Vooral de permanente beschikbaarheid van het netwerk, de kwaliteitsvolle support, die bovendien proactief werkt om mogelijke problemen te voorkomen, is top. En we zijn ook erg tevreden van het directe en oprechte contact met onze accountmanager, Vincent Streignard."

Intermarché maakt plannen om de capaciteit van het datanetwerk te vergroten. "Vandaag beschikken we over 1Mbit/s. Maar we merken dat het datavolume aanzienlijk verhoogt. Bovendien ontwikkelden we een aantal commerciële apps die ook meer capaciteit vragen tussen de winkels en onze datacenters. Tot voor kort planden we de pieken in dataverkeer vooral 's nachts. We merken echter dat die nacht stilaan te kort wordt en dat de vitale netwerkverbindingen daaronder lijden." vertrouwt de It-manager ons toe. "We onderzochten eind 2016 of het netwerk nog voldeed en stelden vast dat 5 tot 10 % van de winkels problemen kunnen krijgen. Maar tegen eind 2017 zullen die van de baan zijn. Orange werkt nu aan een voorstel waarmee we de VDSL-bandbreedte kunnen opdrijven tot 30 Mbit/s. De implementatie plannen we voor 2018."

 

Hallo, bent u geïnteresseerd
in ons aanbod?
Welkom bij
Orange.

Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?

Contacteer ons

Ik heb een vraag of klacht