Outil Pro: "We kiezen een virtuele centrale."

27.12.2016

De vele extra functies van deze virtuele telefooncentrale komen echt van pas, zowel op kantoor als bij de klanten.

Jocelyn Picron

 

Efficiëntie zit hem soms in de kleine dingen. Een hersteller ongestoord laten werken door de oproepen naar hem om te leiden naar kantoor. Intern verkorte nummers gebruiken. Zorgen dat de klant meteen de juiste persoon aan de lijn krijgt. Dit zijn maar enkele voorbeelden van hoe Mobiline van Orange het werk dagelijks lichter maakt. Dat zeggen wij niet, maar wel Jocelyn Picron, Directeur bij Outil Pro.

 

De uitdaging

De oude telefooncentrale vervangen

“Outil Pro bestaat nu ongeveer dertig jaar. En eerlijk gezegd ging onze telefooncentrale ook al een hele tijd mee. Maar we durfden de stap niet te zetten om die centrale te vervangen. Stel dat we onze nummers kwijtraakten? Dan zouden we de nieuwe nummers naar al onze klanten moeten communiceren. Plus: we hadden dat systeem goed in de vingers. Zou een nieuwe centrale wel even makkelijk in gebruik zijn? Wat met de gsm’s die er intussen waren bij gekomen? En zou het duurder worden als we mobiel bellen naar onze buitenlandse leveranciers?”


 

De oplossing

Een virtuele centrale met heel wat extra’s

Enkele maanden geleden kreeg het bedrijf Mobiline van Orange aanbevolen door een bevriende zaak. De kogel was snel door de kerk. “We besloten toen om voor die formule te gaan, en we hebben er absoluut geen spijt van. Onze oude, vaste telefooncentrale werd vervangen door een virtuele centrale mét behoud van al onze bestaande nummers. We kunnen nu zelfs kiezen of we op ons privé- of werknummer worden gebeld. Als we bovendien naar onze buitenlandse leveranciers bellen met de gsm, genieten we hetzelfde voordelige tarief als met een vast toestel. En we maken gretig gebruik van heel wat andere mogelijkheden. Zo gebruiken we verkorte nummers intern, worden oproepen naadloos naar de gsm’s en de medewerkers van onze keuze doorgeschakeld en stellen we moeiteloos automatische berichten in over bijvoorbeeld onze openingstijden.”


 

Het resultaat

Nog efficiënter communiceren én werken

“Met Mobiline communiceren we echt efficiënter. Een voorbeeld: nu kunnen we kiezen naar wie de oproepen gaan. Als een medewerker op verplaatsing aan de slag is, schakelen we zijn oproepen door naar ons hoofdkwartier. Zo wordt hij niet voortdurend gestoord als hij aan het werk is. Als we allen aan de lijn zijn, krijgt de klant bovendien een wachtbericht te horen, en kunnen we hem even later meteen helpen. We krijgen nu ook geen werktelefoontjes meer op ons privénummer. Alleen daarvoor al was de overstap naar Mobiline een uitstekende zet.”

 

Benieuwd hoe u uw efficiëntie kunt verhogen dankzij verbeterde telecom? Ontdek de troeven van Mobiline.

Interesse in ons aanbod?

Wenst u een commercieel gesprek? Een van onze medewerkers belt u zo terug.