Scholengroep Impact zet telefooncentrale in de cloud

23.11.2021

De ondersteunende diensten van Scholengroep Impact kiezen zowel voor mobiele abonnementen als voor de vaste telefonie voor Orange. “Eén operator voor alles lijkt ons een goede zaak. Zeker als het bereik en de kwaliteit van de verbinding goed zijn en de aanpak klantvriendelijk is.”

Onder Scholengroep Impact vallen veertig scholen, goed voor achtduizend leerlingen. “En daarbij zitten ook nog enkele internaten en een Centrum voor Leerlingenbegeleiding (CLB)”, vertelt Michaël Van de Straete, strategisch adviseur bij Scholengroep Impact. “Voor de scholen zijn wij vooral een ondersteunende en adviserende organisatie.” Van de Straete nam de offerte op voor het contract van 160 à 170 mobiele abonnementen binnen de scholengroep. Vooral voor administratief en leidinggevend personeel, maar ook voor heel wat ondersteunende medewerkers die op verplaatsing bereikbaar moeten zijn.

 

“Het voordeel van een virtuele telefooncentrale is dat er zelden problemen zijn.”

 

 

Ook vaste telefonie

Op het niveau van vaste telefonie beslissen de individuele scholen hoe ze het aanpakken. Zelf koos Scholengroep Impact in zijn hoofdkantoor in Brugge voor Cloud Telephony van Orange, en dit voor tien vaste toestellen. “Eerst was er sprake om enkel met mobiele toestellen te werken, maar een organisatie als de onze kan niet zonder een professioneel telefonisch onthaal. De collega’s die gekozen hebben voor een vast toestel zijn vooral mensen die vaak telefoneren. Aangekondigd doorschakelen, een tweede lijn behandelen, een oproep lanceren vanuit een e-mail of browser, automatische statusaanpassingen … zijn functies die het werken aangenamer en productiever maken. Zulke functies kunnen niet zo eenvoudig geregeld worden met een mobiel toestel.”

 

“Eén operator voor alles. Bij problemen hoef je maar één partij te contacteren.”

 

 

Kwaliteitsvol

“Het voordeel van een virtuele telefooncentrale is dat er zelden problemen zijn.” En als er updates nodig zijn, dan moet Orange die maar één keer centraal uitvoeren”, weet Michaël Van de Straete. 

Een ander belangrijk argument voor Scholengroep Impact is dat alles in handen is van één operator: Orange. “In onze VOIP-telefooncentrale hebben wij ook een VDSL-internetverbinding van Orange. Dat is op zich een garantie voor kwaliteit. Want als er iets mis zou zijn, dan moet je maar bij één partij aankloppen die het voor jou gaat oplossen. Ook al loopt alles prima tot hiertoe.” 

 

“Orange hield beter rekening met onze specifieke noden.”

 

 

Klantvriendelijk

Er is nog een andere reden waarom de samenwerking met één operator een aanrader bleek. “Qua prijs kwam Orange overeen met andere leveranciers”, vertelt Michaël Van de Straete. “Maar zij hielden beter rekening met onze specifieke noden en boden zowel in vaste als mobiele communicatie de door ons vereiste kwaliteit en SLA’s. Bovendien werken we samen met een klantgerichte accountmanager bij wie we met alle problemen terechtkunnen, zowel administratief als technisch.”

 

Benieuwd of Cloud Telephony ook een geschikte oplossing is voor uw kmo? Doe de test en ontdek het in onze selfscan!

Hallo, bent u geïnteresseerd
in ons aanbod?
Welkom bij
Orange.

Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?

Contacteer ons

Ik heb een vraag of klacht