Service en bereikbaarheid allesbepalend voor PGS

04.07.2022

PGS Group rekent op Orange voor zijn telefonie. De pallettenspecialist doet dat al jaren voor mobiele telefonie en stapte onlangs voor zijn vaste telefonie via Orange naar de cloud. Service, expertise en bereikbaarheid: die mix is essentieel voor PGS.

Palettes Gestion Service (PGS) is de Europese marktleider in de productie en verkoop van nieuwe en tweedehands palletten. Wie service in zijn naam draagt, kan niet anders dan daar enorm veel belang aan hechten. Bij PGS Group, met hoofdzetels in Rouen en het West-Vlaamse Gistel, commercialiseert men jaarlijks 45 miljoen houten palletten.

PGS zet optimaal in op duurzaamheid. Per jaar produceert het bedrijf 25 miljoen nieuwe palletten, met hout uit duurzaam beheerde bossen. De overige 20 miljoen betreft 2de hands pallets die de internationale groep aankoopt, sorteert, herstelt en opnieuw verkoopt zodat pallets maximaal hergebruikt worden. In Orange vond PGS een partner bij wie duurzaamheid en de energietransitie ook hoog op de agenda staan.

PGS, van oorsprong een Franse groep, zet in op diversificatie en verticale integratie. Zo heeft de groep een eigen fabriek voor de productie van nagels en beheert het vijf zagerijen. PGS Group telt ondertussen meer dan 40 sites, verspreid over België, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Oekraïne, Letland, Marokko en de Verenigde Staten. In de hele groep werken meer dan 800 medewerkers. De klanten van PGS komen uit zowat alle sectoren. Ze hebben met elkaar gemeen dat ze palletten nodig hebben om grote volumes goederen te vervoeren. Concreet gaat het daarbij van de champagne van Moët & Chandon, tot de bakstenen van Wienerberger.

 

“Voor ons zijn service, loyaal partnership en bereikbaarheid het belangrijkste.”

FreekVanBelle_Portret_Quote.jpg

Freek Van Belle

 

Partnerschap

PGS biedt oplossingen op maat van zijn klanten. “Daarom is en blijft telefonische communicatie voor ons bedrijf essentieel”, zegt Freek Van Belle, technical sales manager bij PGS Group. “De meeste bedrijven kijken daarbij voornamelijk naar het prijskaartje. Voor ons zijn service en bereikbaarheid de allerbelangrijkste aspecten van een provider. Dat is precies wat Orange ons biedt.”

Doorheen de jaren groeide de samenwerking tussen PGS en Orange uit tot een hecht partnerschap. Orange beheert voor PGS een honderdtal mobiele nummers. Via Shape & Fix maakt het bedrijf in zijn hoofdkwartier in Gistel gebruik van een telefooncentrale voor vaste telefonie in de cloud.

 

“Orange is heel proactief, net als wij.”

 

Freek Van Belle

 

Ontzorging

“Orange zet in op de ontzorging van zijn klanten. Net zoals wij dat doen voor onze klanten”, zegt Freek Van Belle. “We delen die proactieve benadering. Het is ook de reden waarom we met partner BKM-Orange zijn overgestapt op een cloudoplossing voor onze vaste telefonie. Het bleek opnieuw de goede keuze. Onze oude, analoge telefooncentrale was ook na 8 jaar aan vervanging toe en aangezien we werken op verschillende sites moesten we ook op zoek gaan innovatieve oplossingen van onze vaste telefonie.”

BKM-Orange wist enkele mooie referenties voor te leggen, ook bij bedrijven die net als PGS verspreid werken over veel vestigingen. “Dat het bedrijf tot de Orange Belgium-familie behoort, heeft onze keuze zeker mee bepaald”, licht Freek Van Belle toe. “Met de oplossing van BKM-Orange hebben we nu niet alleen zekerheid over onze bereikbaarheid, tegelijk hebben we de kosten van onze communicatie perfect onder controle.”

 

 

Ontdek hier meer over Shape & Fix.

Hallo, bent u geïnteresseerd
in ons aanbod?
Welkom bij
Orange.

Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?

Bent u al business klant bij Orange?