Alles wat u wil weten over FMU

FMU-HR

Met FMU of Fixed Mobile Unification blijft u bereikbaar met één oproep. Alle voordelen van uw IPBX-telefooncentrale, al dan niet in de cloud, zijn ook beschikbaar voor uw mobiele toestellen. U vindt hier alvast het antwoord op een aantal veelgestelde vragen over FMU.

Vragen over Fixed Mobile Unification?

Bekijk zeker de antwoorden op de veelgestelde vragen hier:

1. Wat doet FMU concreet?

Met FMU of Fixed Mobile Unification blijft u altijd bereikbaar met één oproep. Alle functies van uw IPBX-telefooncentrale zijn ook beschikbaar voor uw mobiele toestellen. U krijgt dus het gemak van één totaaloplossing voor unified communications. U beheert zelf alles in uw (bestaande) IPBX-telefooncentrale, al dan niet als cloud IPBX. Ontdek alle voordelen en functionaliteiten van FMU in dit filmpje.

2. Ik heb vaste toestellen, DECT-toestellen (= draagbare vaste toestellen) en mobiele toestellen, laptops, tablets, ... Het is niet eenvoudig om al deze aparte systemen efficiënt te beheren. Kan dat eenvoudiger met FMU?

Met Fixed Mobile Unification kan u gerust het aantal toestellen verminderen en toch de bereikbaarheid van uw bedrijf en uw medewerkers optimaal houden. Dankzij FMU zijn alle functies die mogelijk zijn op vaste toestellen, ook beschikbaar voor uw mobiele toestellen, en omgekeerd. U hoeft geen DECT-toestellen meer te gebruiken, uw mobiele telefoon kan die perfect vervangen. Uw klanten merken ook niets van het soort toestel dat u gebruikt, de prioriteit is altijd uw bereikbaarheid. U beheert zelf uw toestellen centraal via de IPBX-telefooncentrale, waar u tal van automatiseringsopties krijgt om het beheer van uw toestellen te vereenvoudigen.

3. Wat als mijn medewerkers niet bereikbaar zijn op hun mobiel toestel? Ik wil geen opportuniteiten missen.

Met Fixed Mobile Unification blijft uw bedrijf altijd bereikbaar met één oproep. U kan bijvoorbeeld kiezen om oproepen standaard te ontvangen op een vast én een mobiel toestel ('dual ringing'). Zo mist u geen oproepen. Ook als u of uw medewerkers onderweg zijn en niet kunnen opnemen, krijgen uw klanten toch gehoor. Kan de oproep niet worden beantwoord, dan bepaalt u hoe er wordt doorgeschakeld: naar het onthaal, naar het mobiele nummer van een collega via een verkort nummer, naar uw voicemail met een welkomstbericht en eventueel een keuzemenu. Allemaal opties die u ook kan linken aan een kalender en/of een uurrooster ... Kortom, met FMU bouwt u zelf uw ideale telefonie-oplossing waarbij uw vaste en uw mobiele toestellen precies dezelfde functionaliteiten hebben.

4. Werkt Fixed Mobile Unification ook als mijn medewerkers in het buitenland zijn?

Ja, alle functionaliteiten van Fixed Mobile Unification werken ook in de EU. En dankzij de afschaffing van de roamingkosten in die EU, betaalt u er daar niets extra voor. U gebruikt gewoon de nationale volumes van uw tariefplan in België. Reist u ook buiten Europa? Lees alles over onze oplossingen voor connectiviteit in het buitenland.

5. Hoe respecteer ik de balans tussen werk en privé van mijn medewerkers?

Uw medewerkers moeten vlot bereikbaar zijn voor uw klanten en prospecten, maar niet 24/7. Om de balans tussen werk en privé te bewaken, kan u de mobiele toestellen van uw werknemers centraal beheren in de IPBX-telefooncentrale. Wanneer hun mobiel toestel verbonden is met de telefooncentrale, kunnen oproepen naar het centrale vaste nummer terechtkomen op het mobiel toestel van uw werknemer. Hun mobiel toestel is dan in 'werkmodus'. Maar is hun mobiel toestel losgekoppeld van de telefooncentrale, dan bellen ze in 'privémodus'. Hoe professionele oproepen dan worden behandeld, dat bepaalt u zelf in de configuratie van uw telefooncentrale. U kan ze bijvoorbeeld laten terechtkomen bij het onthaal of een collega. Uw medewerkers kunnen hun mobiel toestel ook zelf vast- of loskoppelen aan de telefooncentrale, of dit kan automatisch gebeuren op basis van een kalender.

6. Hoe hou ik controle over het verbruik van medewerkers?

U zoekt een efficiënte manier om de kosten tussen privé- en zakelijke gesprekken te verdelen? En u wil zelf bepalen welk type oproepen uw medewerkers kunnen maken. Dat kan! De mobiele toestellen van uw medewerkers kunnen in privé- of in businessmodus werken. In privémodus is het toestel niet verbonden met de IPBX-telefooncentrale, in businessmodus wel. En dat dubbel gebruik is de perfecte basis om de kosten voor privé- en zakelijke gesprekken te verdelen tussen uw werknemer en het bedrijf (dankzij de gedeelde rekening van Invoice Split). U kan ook bepaalde nummers beheren of blokkeren op de gsm's via de telefooncentrale.

7. Kan ik met FMU de continuïteit en de professionaliteit in mijn communicatie bewaken, ook als er een medewerker het bedrijf verlaat?

Met Fixed Mobile Unification hoeven uw klanten maar één centraal nummer te bellen om iemand aan de lijn te krijgen. Uw medewerkers hoeven ook maar één nummer te vermelden op hun visitekaartjes. Of zij nu bellen met hun mobiel toestel of met een vast toestel, uw klanten zien alleen het nummer dat u wilt meesturen. Dat alles draagt bij tot de herkenbaarheid en de continuïteit van uw bedrijf. Verlaat één van uw medewerkers het bedrijf, dan blijft de communicatielijn onveranderd. U koppelt het mobiele toestel van de nieuwe medewerker, die de vertrokken medewerker vervangt, aan het centrale nummer. Zo houdt u altijd de controle over al uw nummers.

8. Hoe zorg ik ervoor dat ik voldoe aan de MiFID-richtlijnen?

Bent u actief in de financiële sector en moet uw bedrijf in orde zijn met de Europese MiFID-richtlijn ter bescherming van de beleggers? Dan is het belangrijk dat uw medewerkers de gesprekken met klanten kunnen opnemen, ook wanneer die met een mobiel nummer gebeuren. Tot voor kort konden alleen gesprekken vanop een vast toestel worden opgenomen, omdat de opnamefunctie gelinkt is aan de IPBX-telefooncentrale. Maar met FMU is deze opnamefunctie nu ook beschikbaar voor mobiele nummers.

9. Ik gebruik alleen mobiele toestellen, maar wil toch graag de voordelen van een telefooncentrale, kan dat?

Ja dat kan, omdat met FMU nu ook alle voordelen van een telefooncentrale beschikbaar zijn voor mobiele nummers, zoals belgroepen, wachtrijen, keuzemenu's, verschillende voicemailberichten gelinkt aan het tijdstip van een oproep. U beheert alle functionaliteiten voor uw mobiele nummers gewoon in uw (cloud) IPBX telefooncentrale, net zoals u dat doet voor uw vaste nummers. Bekijk zeker het filmpje over FMU.

10. Hoe zorg ik voor redundantie wanneer de telefooncentrale niet werkt? Ik wil geen oproepen missen.

U kan FMU koppelen aan 2 verschillende IPBX-telefooncentrales. Als een van beide niet beschikbaar is, dan kan er automatisch worden overgeschakeld naar de back-up IPBX. Mochten noch de IPBX-telefooncentrales of een VPN-lijn beschikbaar zijn, dan nog kunnen uw medewerkers hun mobiel toestel gebruiken in 'privémodus', dus losgekoppeld van de telefooncentrale.

Geen antwoord gevonden op uw vraag? Nog een andere vraag? We helpen u graag verder.

Overtuigd?
Ga dan naar business.orange.be/contactfmu. We helpen u heel graag verder.

Al klant?
Neem dan zeker contact op met uw accountmanager.

Interesse in ons aanbod?

Wenst u een commercieel gesprek? Een van onze medewerkers belt u zo terug.

Ontdek nog meer