Klare taal: uw IPBX-telefooncentrale met FMU

IPBX-telefooncentrale-HR

Dankzij een integratie van uw IPBX-telefooncentrale met FMU gebruikt u alle voordelen van de telefooncentrale ook voor uw mobiele nummers. Meer weten? In dit artikel vertellen we u hoe dat zit, in klare taal.

Bouw zelf uw telefonie-oplossing op maat

Door FMU te integreren met uw IPBX telefooncentrale bepaalt u zelf hoe u vaste én mobiele oproepen behandelt. U beheert alles centraal en blijft bereikbaar met één oproep, op vaste én mobiele toestellen.

Een greep uit de beschikbare functies:

  • Dual ringing om oproepen zowel op uw vaste als mobiele toestellen te ontvangen
  • Oproepen doorschakelen naar het onthaal of een mobiel toestel van een medewerker (al dan niet via een verkort nummer) ook met uw mobiel toestel
  • Uw mobiele nummers toevoegen aan belgroepen
  • Call pick-up: het ‘overnemen’ van telefoongesprekken die binnenkomen bij een collega. Dit kan met FMU ook met mobiele toestellen.
  • Mobiele gesprekken opnemen

Integratie met uw bestaande installatie en toestellen

U hoeft geen specifieke software of apps te installeren op uw mobiele toestellen. FMU werkt met alle mobiele telefoons, het hoeven zelfs geen smartphones te zijn. Bovendien kan u in de meeste gevallen uw huidige IPBX-telefooncentrale blijven gebruiken, op locatie (on premise) of in de cloud. Onze experten zorgen voor de professionele integratie in uw bestaande installatie en set-up. Unieke opties Met FMU kan u rekenen op deze opties die uniek zijn in de markt:

  • De gedeelde rekening via Invoice Split: de mobiele toestellen van uw medewerkers kunnen in privé- of in businessmodus werken. In businessmodus is het toestel verbonden met de IPBX-telefooncentrale, in privémodus niet. Dat dubbel gebruik is de perfecte basis om de kosten voor privé- en zakelijke gesprekken te verdelen tussen uw werknemer en het bedrijf.
  • Alle FMU-opties zijn ook beschikbaar voor roaminggesprekken in de EU. Dankzij de afschaffing van de roamingkosten in die EU, betaalt u er niets extra voor. U gebruikt gewoon de nationale volumes van uw tariefplan in België. Lees alles over onze oplossingen voor connectiviteit in het buitenland.

Enkele technische termen in klare taal

Opdat u uw weg nog zou vinden in het vakjargon, maakten we een helder overzicht van de meest courante technische termen.

  • UC of Unified Communications: de integratie van communicatiekanalen zoals vaste en mobiele telefoon, e-mail, chat, enz., waardoor mobiel en virtueel samenwerken gemakkelijker wordt.
  • NWOW of New Way of Working: ook 'het Nieuwe Werken' of flexwerken genoemd. Dankzij recente technologieën kunnen medewerkers gemakkelijker van thuis of onderweg werken en krijgen ze zo meer controle over hun tijdsbesteding.
  • VoIP of Voice-over-IP: Bij VoIP wordt spraak getransporteerd via het internet. Dat betekent dat telefonie gebeurt via datanetwerken waar spraak en data worden samengevoegd op hetzelfde netwerk. Veel bedrijven werken met VoIP-telefooncentrales. De term ‘VoIP’ verwijst naar het protocol van gegevensoverdracht: via IP of Internet Protocol.
  • (IP)-PBX/IPBX of Internet Protocol Private Branch eXchange: de technologie voor een telefooncentrale die de VoIP-telefoontoestellen aanstuurt. Met een IP-PBX-telefooncentrale kunnen oproepen automatisch worden doorgeschakeld, belgroepen worden ingesteld, enz. Dankzij het Internet Protocol is het interne telefoonnetwerk niet meer gescheiden van het interne datanetwerk en dat maakt de integratie met bijvoorbeeld e-mail gemakkelijker.
  • Vast Mobiel Integratie, zie ook Unified Communications: de integratie tussen vaste en mobiele telefonie waardoor alle functionaliteiten op de vaste telefoon, ook mobiel beschikbaar worden, zoals bijv. snelkeuzes, conferentiegesprekken, gespreksopnames, enz.
  • FMC of Fixed Mobile Convergence, zie ook Vast Mobiel Integratie
  • Cloud telefonie, zie ook VoIP: dit is bellen via het internet, alle communicatie verloopt via het datanetwerk waardoor een aparte telefonielijn of een telefooncentrale op locatie (= on premise) overbodig kan worden.

Meer weten over FMU?

Meer weten over deze professionele oplossing? Bekijk alle mogelijkheden van FMU in dit filmpje.

Overtuigd?
Ga dan naar business.orange.be/contactfmu. We helpen u heel graag verder.

Al klant?
Neem dan zeker contact op met uw accountmanager.

Interesse in ons aanbod?

Wenst u een commercieel gesprek? Een van onze medewerkers belt u zo terug.

Ontdek nog meer