Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?
Contacteer ons
Sinds de pandemie raakte Microsoft Teams helemaal ingeburgerd. Maar u kan de samenwerkingstool nu ook integreren in uw telefonie-infrastructuur om nog efficiënter te werken. Product Manager Vincent Desmarets beantwoordt 3 vragen over die integratie.
Vincent Desmarets, Product Manager B2B bij Orange Belgium: “Dankzij die integratie kan u met Microsoft Teams, dé hub voor teamwerk in Microsoft 365, ook extern bellen. Dat betekent dat u rechtstreeks vanuit de tool naar alle vaste en mobiele nummers kan bellen. In diezelfde Teams-omgeving kan u ook externe oproepen ontvangen. U hoeft dus Teams niet meer te verlaten om te telefoneren.
Daarnaast blijven alle vertrouwde functies van uw huidige telefoniesysteem bestaan, of dat zich nu ter plekke bij u, virtueel of in de cloud bevindt. Denk bijvoorbeeld aan het overnemen en doorschakelen van oproepen – ook naar belgroepen – en aan het gebruik van voicemail en automatische assistenten.
Verder blijft Teams uiteraard de vertrouwde oplossing voor videobellen. Met de modus ‘Together’ – gebaseerd op AI-segmentatietechnologie – voelt het daarbij meer dan ooit alsof de deelnemers zich in dezelfde ruimte bevinden. Dat laat toe om ook non-verbale communicatie beter op te pikken.”
Vincent Desmarets: “De meeste ondernemingen beschikten al over een telefooncentrale, al dan niet virtueel of in de cloud. En sinds we door de coronapandemie noodgedwongen op thuis- en telewerk zijn overgeschakeld, is ook Microsoft Teams goed ingeburgerd. De tijdwinst die we kunnen boeken door beide communicatieplatformen met elkaar te verbinden, ligt voor de hand. Al was het maar omdat we niet langer naar een ander toestel of toepassing moeten grijpen om te telefoneren en gewoon binnen onze vertrouwde Microsoft-omgeving kunnen blijven werken. Die vertrouwde omgeving garandeert bovendien een hoge adoptiegraad voor nieuwe telefoniemogelijkheden. En de integratie van verschillende communicatietools in één oplossing zorgt natuurlijk ook voor een efficiëntere samenwerking met onze collega’s.”
Vincent Desmarets: “Eerst en vooral bieden wij oplossingen aan in verschillende configuraties of implementaties: van een volledige cloudbenadering tot een hybride opstelling waarbij we direct integreren met de bestaande telefonie-infrastructuur. Wij lichten die bestaande infrastructuur vooraf steeds door. Zo houden we optimaal rekening met de specifieke behoeften van bedrijven en begeleiden we hen gericht naar de juiste oplossing. Naast de eigenlijke implementatie en configuratie van de gekozen oplossing, bieden we ook advies, ondersteuning en changemanagement.
Een tweede troef is dat wij de telefoniedienst in Microsoft Teams kunnen verrijken met allerlei extra functionaliteiten uit onze cloudoplossing. Tot slot, en zeker niet onbelangrijk, bieden wij een schaalbare oplossing die kan meegroeien met het bedrijf. Het tarief is eenvoudig en gebaseerd op het aantal gebruikers.”
Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?
Contacteer ons