Bel extern vanuit MS Teams en werk efficiënter

15.12.2022

Sinds de pandemie raakte Microsoft Teams helemaal ingeburgerd. U kan de samenwerkingstool ok integreren met uw traditionele telefooncentrale. Zo voert u al uw communicatie in één tool uit. Product Manager Vincent Desmarets beantwoordt drie vragen.

De integratie van Microsoft Teams met een telefooncentrale: wat houdt dat precies in?

Vincent Desmarets, Product Manager B2B bij Orange Belgium: “Dankzij die integratie kan u met Microsoft Teams, dé hub voor teamwerk in Microsoft 365, ook extern bellen. Dat betekent dat u rechtstreeks vanuit de tool naar alle vaste en mobiele nummers kan bellen. In diezelfde Teams-omgeving kan u ook externe oproepen ontvangen. U hoeft dus Teams niet meer te verlaten om te telefoneren. Daarnaast blijven alle vertrouwde functies van uw huidige telefooncentrale bestaan, of die zich nu ter plekke bij u, virtueel of in de cloud bevindt. Denk bijvoorbeeld aan het overnemen en doorschakelen van oproepen – ook naar belgroepen – en aan het gebruik van voicemail en automatische assistenten. Verder blijft Teams uiteraard de vertrouwde oplossing voor videobellen. Met de modus ‘Together’ – gebaseerd op AI-segmentatietechnologie – voelt het daarbij meer dan ooit alsof de deelnemers zich in dezelfde ruimte bevinden. Dat laat toe om ook non-verbale communicatie beter op te pikken.”

U hoeft uw vertrouwde Teams-omgeving niet meer te verlaten om te telefoneren.

Wat zijn de grootste voordelen van zo’n telefonie-integratie in Teams?

Vincent Desmarets: “De meeste ondernemingen beschikten al over een telefooncentrale, al dan niet virtueel of in de cloud. En sinds we door de coronapandemie noodgedwongen op thuis- en telewerk zijn overgeschakeld, is ook Microsoft Teams goed ingeburgerd. De tijdwinst die we kunnen boeken door beide communicatieplatformen met elkaar te verbinden, ligt voor de hand. Al was het maar omdat we niet langer naar een ander toestel of toepassing moeten grijpen om te telefoneren en gewoon binnen onze vertrouwde Microsoft-omgeving kunnen blijven werken. U ziet ook snel in Teams welke collega’s beschikbaar zijn en u kan daardoor bellers onmiddellijk doorverwijzen naar de juiste persoon. En u kan uw telefonische beschikbaarheid automatisch instellen aan de hand van het aan- en afmelden in Teams of van uw agenda.”

Wat zijn de belangrijkste troeven van het aanbod?

Vincent Desmarets: “Eerst en vooral bieden wij oplossingen aan in verschillende configuraties of implementaties: van een cloudbenadering die u volledig ontzorgt op het vlak van telefonie tot een hybride opstelling waarbij we direct integreren met uw bestaande telefonie-infrastructuur. Wij lichten die bestaande infrastructuur vooraf steeds door. Zo houden we optimaal rekening met uw specifieke behoeften en begeleiden we u gericht naar de juiste oplossing. Naast de eigenlijke implementatie en configuratie van de gekozen oplossing, bieden we ook advies, ondersteuning en changemanagement.

We bieden een schaalbare oplossing die zich dankzij de verschillende configuraties volledig aanpast aan de noden van bedrijven.

Een tweede troef is dat wij de telefoniedienst in Microsoft Teams kunnen verrijken met allerlei extra functionaliteiten uit onze cloudoplossing. Tot slot, en zeker niet onbelangrijk voor kmo’s, bieden wij een schaalbare oplossing die kan meegroeien met uw bedrijf. Het tarief is eenvoudig en gebaseerd op het aantal gebruikers.”

Interesse in deze MS Teams-oplossing? Contacteer ons om uw behoeften te bespreken.

Hallo, bent u geïnteresseerd
in ons aanbod?
Welkom bij
Orange.

Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?

Contacteer ons

Ik heb een vraag of klacht