Customer care met blik op de toekomst

12.11.2020

Bij ons staat de klant centraal. Het is een slogan waar veel bedrijven mee uitpakken, maar die in realiteit vaak enkel op het presalescontact slaat. Bij Orange willen we de klantbeleving blijvend verbeteren, ook na verkoop.

Producten en diensten die meteen goed werken en een persoonlijk contact met onze medewerkers. Dat is wat we onze klanten willen aanbieden. Bij het ontwikkelen van nieuwe producten denken onze teams altijd vooruit: wat heeft de klant nu en in de toekomst nodig en hoe kunnen we hem hierbij helpen? Onze klantendienst staat bovendien altijd klaar om vragen te beantwoorden en advies te geven.

 

Pijnpunten aanpakken

Maar soms merken we dat sommige toepassingen toch niet voldoen aan de vraag van de klant. Dan gaan we op zoek naar de pijnpunten en proberen we die zo volledig mogelijk aan te pakken. Dit neemt soms wat tijd in beslag, maar zorgt op langere termijn voor een betere klantbeleving.

 

Duidelijkere facturatie

Zo kregen we een aantal klachten van nieuwe klanten over de Invoice Split. Op de eerste factuur voor de eindgebruikers werd standaard een klein bedrag aangerekend voor de periode tussen activering en facturatie, ook al werd de bundel niet overschreden. We begrepen dat dit zorgde voor onduidelijkheid bij de klant en extra werk voor de fleetmanagers, en zijn op zoek gegaan naar een berekening pro rata voor die periode. Op deze manier is de eerste factuur meteen duidelijker, waardoor ook de fleetmanagers in de toekomst minder vragen krijgen. 

 

Digitale info

Een ander probleem deed zich voor bij bedrijven die grote aantallen simkaarten voor hun medewerkers bestellen. De simkaarten worden per pakket van twintig stuks geleverd en bij elk pakket zat één map met alle info voor nieuwe gebruikers. Daardoor kreeg een groot deel van de gebruikers de tips en tricks van Orange niet te zien. In plaats van meer informatiemappen te leveren, kozen we ervoor om onze welkomstinformatie te digitaliseren. Iedere nieuwe gebruiker krijgt nu een sms met alle nodige informatie. Zo helpen we onze klanten beter én denken we aan de toekomst van onze planeet. 

 

Interesse in ons aanbod?

Wenst u een commercieel gesprek? Een van onze medewerkers belt u zo terug.