Data geven bedrijven een voorsprong

06.10.2021

Werken met data is niet langer toekomstmuziek. Bedrijven die een voorsprong willen nemen, gaan nu al het best aan de slag. Dat zegt ook Thierry Geerts, Country Director van Google Belgium. Met de data journey staat Orange voor hen klaar.

“Binnenkort hebben we onze smartphone niet meer nodig om het antwoord op een vraag te kennen. Onze koelkast, onze auto … Alles zal geconnecteerd zijn en ons informatie kunnen geven. Dat is wat we ‘ambient computing’ noemen”, vertelt Thierry Geerts, auteur van twee boeken over de digitale revolutie en sinds 2011 aan het hoofd van Google België. 

 

Dataleiders overklassen datavolgers

Ambient computing biedt heel wat nieuwe mogelijkheden. Maar als we die mogelijkheden optimaal willen benutten, is het volgens Geerts noodzakelijk om snel te starten met een slimme data-analyse: “Voor bedrijven is het nu het moment om een voorsprong te nemen.” Dat blijkt ook uit onderzoek van researchbureau IDC*. De ROI op projecten van dataleiders ligt maar liefst 60 % hoger dan die van datavolgers. Volgens IDC zijn dataleiders bedrijven die investeren in het uitbreiden van data, het invoeren van nieuwe vormen van data-analyse zoals machine learning, het invoeren van nieuwe prestatie-indicatoren en het delen van data.

 

Belang van strategie en ondersteuning 

Voor dataleiders en voor bedrijven die dit willen worden, ontwerpt Orange een strategisch kader om data efficiënt en veilig te gebruiken. “In onze data journey komen alle aspecten aan bod. We bekijken zowel het verzamelen, transporteren, bewaren, als het verwerken, analyseren en delen van bedrijfsdata. Beveiliging loopt als een rode draad door de hele journey”, zegt Werner De Laet, Chief Enterprise Officer Innovation & Wholesale bij Orange Belgium. “De ontwikkeling van zo’n kader vergt vrij veel denkwerk, maar de Business Experts van Orange begeleiden u bij elke stap van het proces. Zo ontwerpen we samen een data journey volledig op maat van uw bedrijf.”

* Vesset, D., Morris, H.D. & Gantz, J.F. (2014). Capturing the $1.6 Trillion Data Dividend. IDC. 

 

Klaar om als dataleider een voorsprong te nemen? Ga aan de slag met de data journey van Orange.

Interesse in ons aanbod?

Wenst u een commercieel gesprek? Een van onze medewerkers belt u zo terug.