Nieuwe initiatieven voor een duurzame smartphonemarkt

14.04.2022

Duurzame ontwikkeling is bij Orange Belgium een prioriteit. Met ons nieuwe programma re en de opstart van de Eco Rating geven we de duurzame smartphonemarkt een extra stimulans. Zo helpen we bedrijven om hun voetafdruk te verkleinen en voordeel te halen uit de circulaire economie. 

Re: ga zuinig om met uw smartphones

“In België alleen al liggen op dit moment meer dan 2 miljoen gsm’s stof te vergaren. Dat is heel jammer, zeker als je weet dat deze hersteld, hergebruikt of gerecycleerd kunnen worden”, vertelt Isabelle Vanden Eede, Chief Communication, Brand & CSR Officer van Orange Belgium. “Om milieuvriendelijk smartphonegebruik te stimuleren, lanceert Orange Belgium het programma re. Met dat programma focussen we op vier belangrijke pijlers: retour, reparatie, refurbished en recyclage.”

 

Om milieuvriendelijk smartphonegebruik te stimuleren, lanceert Orange Belgium een nieuw programma: re.

Isabelle Vanden Eede
Chief Communication, Brand & CSR Officer van Orange Belgium

 

  • Retour (Business Buyback): een voucher in ruil voor uw oude toestellen
    Met Business BuyBack kan u de oude toestellen van uw medewerkers door Orange Belgium laten ophalen. In ruil daarvoor ontvangt u een tegoed waarvan de waarde afhangt van de staat van uw toestellen. Orange Belgium zorgt er steeds voor dat alle professionele en persoonlijke gegevens definitief worden gewist voordat de toestellen een nieuwe bestemming krijgen.

 

  • Reparatie: verleng de levensduur van uw toestellen
    Een batterijprobleem of een gebroken scherm? Daarvoor hoeft u geen nieuw toestel aan te kopen. Via uw Klantenzone kan u eenvoudig een herstelling aanvragen voor de kapotte smartphone van uw medewerker. En dat zonder verplaatsing of werkonderbreking:
     
    • Gratis transport
      Het kapotte toestel wordt gratis opgehaald en weer teruggebracht na reparatie op een adres naar keuze.
    • Gratis vervangtoestel
      Tijdens de reparatie krijgt uw werknemer een vervangtoestel zodat hij steeds bereikbaar blijft.
    • Vipdienst
      Een noodgeval? Dan wordt uw toestel de volgende werkdag al gerepareerd teruggebracht.

 

  • Refurbished: spaar per toestel 30 kilogram CO2 uit
    Orange Belgium geeft toestellen een tweede leven met de verkoop van refurbished smartphones. Tegen een lagere kostprijs krijgt uw medewerker een smartphone die zo goed als nieuw is, maar een beduidend lagere impact heeft op het milieu. Met één refurbished gsm spaart u al 30 kilogram CO2 uit. Daarbij moet u niet inboeten op kwaliteit: de toestellen worden zorgvuldig gecontroleerd en geüpdatet met de nieuwste besturingssystemen. Ook alle accessoires worden mee geleverd.

 

  • Recyclage: recupereer 90 % van het materiaal
    Is de smartphone van uw medewerker echt niet meer aan de praat te krijgen? Dan zorgen we ervoor dat hij gerecycleerd wordt. Zo recupereren we 90 % van de metalen en grondstoffen van het toestel.

 

Nieuwe smartphone? Kijk naar de Eco Rating!

Soms is de aankoop van een nieuw toestel onvermijdelijk. Maar ook dan kan u rekening houden met het milieu. “We willen onze klanten de kans geven om een weloverwogen keuze te maken tussen de toestellen die ze kopen en de impact ervan op het milieu”, zegt Isabelle Vanden Eede. “Daarom gaan we aan onze smartphones de Eco Rating, een ecoscore, toekennen. Hoe hoger deze score, hoe beter het toestel is voor het milieu. Dat maakt alles een pak duidelijker voor onze klanten en onze leveranciers, en natuurlijk ook voor onszelf.”

De Eco Rating is een gezamenlijk initiatief van Deutsche Telekom, Orange, Telefónica, Telia Company en Vodafone. Het is een score op 100 die wordt berekend op basis van 19 criteria. Onder andere de duurzaamheid van de gebruikte materialen, de recycleerbaarheid, het transport en de verpakking worden mee in rekening genomen.  

 

Een toestel kopen, retourneren of laten repareren? U regelt het makkelijk in uw Klantenzone.

Hallo, bent u geïnteresseerd
in ons aanbod?
Welkom bij
Orange.

Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?

Contacteer ons

Ik heb een vraag of klacht