Werken in het hybride tijdperk: kies voor een aanpak op maat

19.10.2022

Eén van de verworvenheden van de coronapandemie is dat hybride werken, met een afwisseling tussen kantoor en thuiswerk, ingeburgerd is. Zowel werkgever als werknemer zijn overtuigd dat het de efficiëntie verhoogt en bijdraagt tot een betere balans werk/privé. Maar er blijven wel uitdagingen. Garagegroep Mazuin en technologiebedrijf Teamleader getuigen daarover op Kanaal Z. Orange staat klaar met raad en daad om hybride werken te helpen implementeren.

De afgelopen jaren heeft de digitalisering van kmo’s een hoge vlucht genomen. Om thuiswerk op een goeie manier te organiseren, werd veel geïnvesteerd in technologie weet Vincent Desmarets van Orange Belgium: “De opmars van hybride werken is bijvoorbeeld een enabler gebleken voor  cloudtoepassingen. Bedrijven die hun teams op een performante manier willen organiseren, hebben immers vlotte toegang tot alle applicaties nodig. Een bijkomend voordeel van de overstap naar de cloud is dat je systemen steeds up-to-date zijn en je beter beveiligd bent tegen cyberaanvallen.” 

“Dankzij de overstap naar de cloud, ben je beter beveiligd tegen cyberaanvallen.” 

Vincent Desmarets B2B Product Manager Orange Belgium

BKM-Orange, de ICT-integrator van Orange Belgium, faciliteert de implementatie van hybride werken.  “Als bedrijf wil je dat je medewerkers van overal op een efficiënte manier hun werk kunnen doen en in contact blijven met zowel het bedrijf als de collega’s”, stelt Diederik Beckers. “Dit gaat over alles wat interactie mogelijk maakt, gaande van een telefooncentrale en headsets tot collaboration tools en digital whiteboards. We proberen nieuwe functionaliteiten te integreren in bestaande structuren en waar mogelijk bouwen we niche markttools in, zoals een chatbot en achterliggend callcenter in Teams.” 


“Concreet brengen onze solutions architects de specifieke behoeftes rond hybride werken in kaart. We voeren tevens een audit uit van de bestaande infrastructuur. Zo kunnen we die aanpassen naar een ideale situatie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan kracht van de connectiviteit, die vaak nog versterkt wordt om de gekozen oplossingen vlot te laten draaien. Op basis van dat alles werken we vervolgens een specifiek design uit voor het project”, aldus Diederik Beckers.  

“We bekijken ook de connectiviteit om de gekozen oplossing vlot te laten draaien.” 

Diederik Beckers - Product Development Manager Collaboration BKM-Orange

Die aanpak met maatwerk is er voor alle bedrijven, ook voor kleinere organisaties dus. Vincent Desmarets: “Omdat in de praktijk iedere tool geïntegreerd moet worden in de bestaande werking van een bedrijf, is een aanpak op maat voor iedereen voordelig. Ik denk bijvoorbeeld de koppeling van het CRM-systeem met de telefooncentrale. Hybride werken is dus altijd een omnichallenge verhaal. Niet in het minst omdat naast het technologische, ook de menselijke factor cruciaal is. Dat werd de afgelopen jaren misschien wat te vaak vergeten.”

 

Ontdek aan de hand van onze zelftest of een virtuele telefooncentrale de juiste tool voor u en uw medewerkers is. 

Hallo, bent u geïnteresseerd
in ons aanbod?
Welkom bij
Orange.

Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?

Contacteer ons

Ik heb een vraag of klacht