Netwerk van Orange

Werken aan het mobiele netwerk

Orange Belgium startte enkele jaren geleden met belangrijke werkzaamheden om zijn mobiele netwerk te vernieuwen en voor te bereiden op de toekomst. Deze werkzaamheden zullen tot in de loop van 2026 duren.

Zo profiteert u van een nog betere 4G-dekking en -kwaliteit, zowel binnenshuis als buiten. Dankzij onze vernieuwde infrastructuur wordt het ook mogelijk om het 5G-netwerk van Orange uit te rollen. Lees hier meer over Orange en 5G.

Wij vervangen de bestaande antennes door nieuwe die efficiënter zijn en minder energie verbruiken. Een deel van het gedemonteerde materiaal zal worden gerecycleerd om onze ecologische voetafdruk te verkleinen.

Tot slot bereiden we ons netwerk voor om uw groeiende connectiviteitsbehoeften te ondersteunen, terwijl we milieubewust blijven.

Grootschalige werkzaamheden uitgevoerd per antenne om de impact op uw verbinding te minimaliseren

Om de werkzaamheden te plannen en u in staat te stellen bij de aanpassing van elke antenne zo goed mogelijk verbonden te blijven, hebben we elke gemeente onderverdeeld in verschillende zones. De werken zullen in verschillende fasen gebeuren. Om veiligheidsredenen kunnen onze technische teams alleen overdag werken, aangezien een deel van het werk wordt uitgevoerd op torens die tot 35 m hoog zijn.

Tijdens deze werkzaamheden zal uw mobiele communicatie (bellen, sms'en, surfen) in de meeste gevallen automatisch via de naburige antennes verlopen.

Hoe kan ik verbonden blijven tijdens de werken?

Als u bij een verminderd bereik de hulpdiensten dringend wenst te spreken, dan belt u best het nummer 112 in plaats van de nummers 100 of 101. U kan de hulpdiensten bereiken van op uw mobiele telefoon maar natuurlijk ook van op uw vaste lijn, de vaste lijn zal tijdens de werken immers normaal blijven functioneren.

Om ervoor te zorgen dat u overdag, wanneer de interventie in uw buurt plaatsvindt, optimaal verbonden blijft, kan u binnenshuis en op kantoor gebruik maken van bellen over wifi (VoWifi).

Heeft u een wifi-netwerk thuis of op kantoor?

Als er tijdens de werken geen mobiel signaal is, raden we u aan te bellen via wifi. Dat kan een wifisignaal van Orange Belgium zijn of zelfs van een andere provider. Het enige wat u nodig hebt om te kunnen bellen over wifi, is een compatibele smartphone. Hier kunt u lezen hoe u bellen over wifi (VoWiFi) eenvoudig inschakelt

Verbruikt bellen over wifi veel bandbreedte?

Gebaseerd op real life testen vereist een VoWiFi-oproep een gemiddelde snelheid van 76 kb/s. Ter vergelijking, een Youtube-video van gemiddelde kwaliteit (480p) heeft een snelheid van 2500 kb/s nodig. Dus de verhouding VoWiFi-oproep/Youtube video is 1/40.

Hoe word ik, mijn bedrijf en mijn medewerkers op de hoogte gehouden van de voortgang van de werken?

De hinder door de werken zal tot een strikt minimum worden beperkt. Voor de aanvang van de werkzaamheden aan elke antenne doet Orange Belgium analyses om de uitvoering ervan te optimaliseren en de impact tot een minimum te beperken.

We informeren alle particuliere en zakelijke klanten in de uitrolzones vooraf via e-mail of sms wanneer hun zone aan de beurt is.

In welke regio's vinden momenteel werkzaamheden plaats?

De onderstaande kaart geeft de gebieden weer waar we werken aan de vernieuwing van ons mobiele netwerk en de uitrol van 5G.

De interventies zullen plaatselijk zijn en kunnen invloed hebben op de beschikbaarheid van het mobiele netwerk gedurende enkele uren tot maximaal een dag. Hou er rekening mee dat vaste internetverbindingen of TV-diensten hier niet door worden beïnvloed.

U kunt tijdelijk hinder ondervinden wanneer u zich in een specifieke regio bevindt, bijvoorbeeld op uw thuisadres of op uw werkplek.

U wordt enkele dagen van tevoren per sms of email op de hoogte gebracht van de interventies op de zendmast in de buurt van uw thuisadres of werkplek.

Hallo, bent u geïnteresseerd
in ons aanbod?
Welkom bij
Orange.

Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?

Contacteer ons

Ik heb een vraag of klacht