Hoe kan ik premiumdiensten blokkeren?

Om onaangename verrassingen te vermijden blokkeert Blocking Solutions gratis de toegang tot diensten naar keuze:

  • Het versturen en ontvangen van premiumsms’en en -mms’en die gelinkt zijn aan spelletjes op tv (61xx-nummers).
  • Het versturen en ontvangen van premiumsms’en en -mms’en die gelinkt zijn aan ontspanning, spelletjes, logo’s en beltonen (5xxx/6xxx-nummers en 9500 tot 9999).
  • Het versturen en ontvangen van alle premium sms’en en mms’en (behalve 1xxx en 8xxx).
  • Het versturen en ontvangen van premiumsms’en en -mms’en (behalve 1xxx en 8xxx alsook 2xxx/3xxx/4xxx die gelinkt zijn aan parkeerfaciliteiten in sommige gemeenten enz.).
  • Alle oproepen naar premium 090-nummers.
  • Het versturen en ontvangen van alle premiumsms’en en -mms’en met 18+ inhoud.
  • De toegang tot het 18+ gedeelte van het mobiele portaal van Orange.

Deze dienst is gratis. Neem gerust contact op met ons om deze dienst te activeren.

Orange, Proximus en Base hebben samen een gedragscode opgesteld voor het beheer van multimediadiensten door derden. Binnen deze code is bepaald dat u uw op gelijk welk ogenblik kan uitschrijven uit een dienst door het woord "STOP" te sturen naar het overeenkomstige verkorte nummer.

Om een dienst te blokkeren, bel naar het nummer 5995 Opgelet, dergelijke blokkering verhindert het mobiel betalen van uw bus-, tram- en parkeerticket en andere diensten.

Belangrijk : De Ethische Commissie voor de telecommunicatie ziet toe op het correct gebruik van betaalnummers (bijvoorbeeld 0900- of 070-nummers en sms'jes naar een nummer van 4 cijfers dat begint met 3, 4, 7 of 9). De Ethische Commissie voert onderzoek uit op eigen initiatief of naar aanleiding van klachten die worden ingediend wegens het niet-naleven van de Ethische Code voor de telecommunicatie. Klachten kunnen ingediend worden bij het secretariaat van de Ethische Commissie (Ellipse Building - Gebouw C - Koning Albert II laan 35 - 1030 Brussel). De klacht wordt aan de Ethische Commissie voorgelegd indien het probleem niet kon worden opgelost door bemiddeling bij de operator. De Ethische Commissie kan eveneens kennis nemen van een klacht die werd ingediend bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie als de bemiddeling van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie niet tot een voldoende resultaat voor de klager heeft geleid. Meer informatie over de Ethische Commissie en haar activiteiten

Klik hier voor meer info over de Ethische Commissie en wat ze doet



Heeft deze pagina u verder geholpen?