- Controleer of uw gsm compatibel is met het netwerk op uw bestemming (2G/3G/4G). Sommige operatoren in het buitenland hebben geen 2G-netwerk meer. Als uw gsm nog van een oudere generatie is, bestaat de kans dat uw geen verbinding kan maken met het 3G/4G-netwerk.
- Controleer of de telefoonnummers in uw contacten worden voorafgegaan door het landnummer (+324xxxxxxxx). Om te kunnen sms'en, moet ook het nummer van de berichtencentrale (SMSC) in dat formaat op uw gsm zijn opgeslagen: +32495002530.
- Hoe check ik dat op mijn iPhone?
Geef op uw toetsenbord de code *#5005*7672# in en tik op de beltoets. - Hoe check ik dat op mijn Android?
Geef op uw toetsenbord de code #*#4636#*#* in en tik op de beltoets.
- Hoe check ik dat op mijn iPhone?
- In sommige landen hebt u de pincode van uw voicemail nodig om uw berichten te kunnen beluisteren. Leer uw pincode daarom vanbuiten.
- Vraag na of de roamingoptie voor u geactiveerd werd op het netwerk
Indien u tijdens uw verblijf netwerkproblemen ondervindt:
- Probeer eerst eens uw telefoon opnieuw op te starten;
- Indien het probleem aanhoudt, probeer uw verbinding te maken met een andere lokale netwerkprovider. Stel uw netwerkverbinding in op 'handmatig' en selecteer een andere operator.
Indien u tijdens uw verblijf niet meer kan surfen:
- Controleer onder ‘Gegevensgebruik’ op uw gsm of u mobiele data in het buitenland zijn ingeschakeld.
Misschien is Travel Data Control geactiveerd. U kan dit altijd aanpassen in de My Orange-app (tariefplan en opties > geactiveerde opties) of een extra surfherlaadbeurt aankopen.
Heeft deze pagina u verder geholpen?