Bofrost* kiest voor eenvoud, maatwerk en service

04.06.2021

De Belgische tak van bofrost* rustte zijn volledige bestelwagenvloot uit met tablets. Een simkaart en abonnement van Orange verzekeren de navigatie, communicatie en informatie aan boord. “Zo kunnen onze chauffeurs altijd en overal hun werk doen.”

Bofrost* levert vriesverse producten direct aan huis. In België zet de deur-aan-deur verkoper elke dag een eigen vloot in met meer dan driehonderd bestelwagens. Sinds enkele maanden zijn die allemaal uitgerust met een tablet. In die tablet: een simkaart van Orange. “Daarmee kunnen onze chauffeurs klanten opbellen, maar ook navigeren en zich informeren. Kortom, alles wat nodig is om onze klanten zo goed mogelijk te bedienen”, vertelt Johan Liekens, Fleet & Facility Manager bij bofrost*. In België is hij niet enkel verantwoordelijk voor het wagenpark, maar ook voor telecommunicatie.

 

“Dankzij Orange kunnen onze chauffeurs altijd en overal hun werk doen.”

 

Service maakt het verschil

Toen het idee voor het gebruik van tablets vorm kreeg, vond Johan Liekens de tijd rijp voor een nieuwe benchmarkoefening. “Naast producten van topkwaliteit willen wij ook de beste service leveren. Die attitude en ambitie verwachten we ook van onze eigen partners. Orange stak daar met kop en schouders bovenuit.”

“Het Business Experts Team van Orange keek naar de concrete behoeften van onze medewerkers en maakte een grondige analyse van de verschillende gebruikersprofielen. Op maat van de reële behoeften van onze medewerkers stelden de business experts uiteindelijk twee formules voor: Shape Intense en Shape Plus. Het voorstel onderscheidde zich door een scherpe prijszetting en maakte met zijn eenvoud en duidelijkheid een grote indruk”, weet Liekens.

 

“Orange onderscheidt zich met een correcte prijs en een eenvoudig, duidelijk aanbod.”

 

Kwaliteitsvolle na- én selfservice

Na zo’n aantrekkelijk voorstel was de keuze voor Orange snel gemaakt. Vooral omdat Orange ook een kwaliteitsvolle nazorg garandeert. “Wij waren niet op zoek naar een telecompartner die ons enkel simkaarten en abonnementen kon verkopen, maar wilden ook snel geholpen worden bij eventuele problemen. Bij Orange volstaat letterlijk één telefoontje om een geblokkeerde simkaart te deblokkeren, om maar iets te noemen. We kunnen altijd terecht bij onze vaste, persoonlijke business expert.” Die een-op-eencommunicatie is voor Johan Liekens essentieel om een langetermijnrelatie met zijn partners tot stand te brengen.

 

“Bij problemen kunnen we altijd terecht bij onze vaste, persoonlijke business expert.”

 

Tegelijk maakt Liekens volop gebruik van de mogelijkheden die Orange hem biedt voor het beheer van zijn vloot. “Als kers op de taart stelt Orange ons met hun Business Zone een heel gebruiksvriendelijk digitaal managementplatform ter beschikking. Zo kan ik, als dat nodig is, nu ook zelf een simkaart blokkeren. Maar vooral: voor elk van onze simkaarten kan ik een aantal rapporten genereren. Dat laat ons onder meer toe om het verbruik van onze medewerkers helder in kaart te brengen. En om nog beter in te spelen op hun behoeften. Het is een handig instrument om de evolutie van het verbruik te meten, net zoals de kosten die daaraan zijn verbonden. Het helpt ons management in België om betere beslissingen te nemen.”
 

 

Bofrost* kiest voor Shape Intense en Shape Plus. Ontdek hier welke formule het best bij uw bedrijf past.

Interesse in ons aanbod?

Wenst u een commercieel gesprek? Een van onze medewerkers belt u zo terug.