Vastgoedkantoor Vergaelen omarmt mobiel werken

26.01.2021

Optimale bereikbaarheid is van groot belang voor vastgoedkantoor Vergaelen. Deze kmo nam afscheid van de oude telefooncentrale en communiceert sinds kort via Cloud Telephony. Met positief resultaat: “Voor onze werking is dit een cruciale toepassing”.

Vergaelen Vastgoed is een polyvalent vastgoedkantoor. De medewerkers van deze kmo nemen zowel het beheer als de verkoop en verhuur van woningen en bedrijfspanden voor hun rekening. Het ambitieuze team is actief op vier locaties: Turnhout, Antwerpen, Brussel en Mechelen, maar denkt aan uitbreiden naar de regio’s rond Gent en Leuven. Het bedrijf telt vijf vaste medewerkers, maar werkt – bijvoorbeeld voor het beheer van de gebouwen – met heel wat freelance medewerkers, zoals technici en conciërges.
 

Nood aan flexibele telefonie

Tijdens de eerste lockdown van 2020 merkte Nico Vergaelen, zaakvoerder van Vergaelen Vastgoed, dat zijn kmo nood had aan een andere aanpak op het vlak van communicatie. “Onze medewerkers waren vroeger al vaak op de baan, maar tijdens de lockdown was iedereen thuis of op verplaatsing. Het was quasi onbegonnen werk om telkens onze telefooncentrale opnieuw in te stellen, een ingreep die sowieso al wat expertise vergt”, stelt hij. Dus gooiden ze het bij Vergaelen over een andere boeg en stapten ze over naar Cloud Telephony van Orange.

 

De voordelen van Cloud Telephony

Via hun business smartphone geven de medewerkers nu zelf hun beschikbaarheid in op de Cloud Telephony-app van Orange. “Dat maakt het werk overzichtelijker voor iedereen, het past beter bij onze werkritmes én we zijn ook beter bereikbaar. Het systeem kijkt telkens wie beschikbaar is en zo worden alle telefoontjes steeds beantwoord, wat in onze business cruciaal is.”

Telefoneren gebeurt via de smartphone of via de laptop, die hiervoor een vaste internetverbinding of mobiele data gebruiken. Geen vaste toestellen dus meer, maar wel nog vaste nummers. “De meeste klanten bellen ons op onze vaste nummers. Maar aangezien wij mobiel werken, kan het dus perfect zijn dat wij een oproep op ons 014-nummer uit Turnhout beantwoorden in Brussel”, illustreert Nico Vergaelen.
 

Vlotte overgang op één maand

De overgang naar Cloud Telephony van Orange verliep erg vlot. Geen eigen telefooncentrale op kantoor meer, maar een cloudtoepassing van Orange. “Op één maand tijd was alles in orde”, stelt Nico Vergaelen. “Met dank aan de specialisten van Orange die op voorhand checken of het pakket bij je organisatie en je manier van werken past”, vertelt hij.

Ook over de toepassing rond Cloud Telephony zelf is Vergaelen erg tevreden: “De software is erg gebruiksvriendelijk.” De spreekwoordelijke kinderziekten bleven beperkt, en werden snel opgelost.
 

Geen vaste kantoren

Cloud Telephony past helemaal bij de algemene werkwijze van het vastgoedkantoor. Zo heeft Vergaelen Vastgoed geen eigen kantoren, maar werken ze met flexibele kantoorruimtes die ze huren bij Interoffices. “Al onze infrastructuur en data bevinden zich al in de cloud. Met onze smartphone en laptop hebben we toegang tot alles wat we nodig hebben. Met Cloud Telephony gebruiken we die werkwijze nu ook voor onze communicatie.”

 

Benieuwd of Cloud Telephony ook voor uw bedrijf de ideale telefonie-oplossing is? Doe de test!

Interesse in ons aanbod?

Wenst u een commercieel gesprek? Een van onze medewerkers belt u zo terug.