Voor CFE telt elke minuut

14.05.2020

Op de talrijke werven van CFE staat elke verloren minuut gelijk aan verloren geld. Dankzij de reactiesnelheid van Orange en een connectiviteitsgraad van 99,9 % kunnen de teams van CFE het beste van zichzelf geven. Op elk moment.

Ik heb een afspraak met Philippe De Meulenaere, fleetmanager bij CFE, op een druilerige maandag. Maar in dit wondermooie gebouw in Oudergem, op een boogscheut van het Zoniënwoud, doet niets deprimerends aan. De lichtrijke kantoren zijn aangekleed met groene planten en de fruitmanden her en der voorzien iedereen van de nodige vitaminen. De sfeer die hier hangt, is rustgevend en dynamisch tegelijk.

CFE is een grote Belgische beursgenoteerde onderneming die deel uitmaakt van de groep Ackermans & van Haaren. “Moet u bij de keuze van uw telecomoperator rekening houden met een specifiek beleid van de groep?”, steek ik voorzichtig van wal. “Eigenlijk is het net het omgekeerde”, antwoordt Philippe De Meulenaere met een brede glimlach. “De hoofdholding – die maar enkele tientallen werknemers telt – volgt óns en profiteert mee van onze slagkracht.” CFE stelt wereldwijd achtduizend mensen tewerk (waarvan meer dan drieduizend in België) en is gestructureerd rond drie pijlers: Dredging Environmental & Marine Engineering, Contracting en Real Estate Development (waaronder ook de verkoop van woningen).

“Dankzij de rapportage kunnen wij de kwaliteit van de netwerkdekking controleren.”

CFE is dus duidelijk een wereld van ingenieurs waar improvisatie niet aan de orde is. Strikt en doeltreffend, zo gaat men hier te werk. “We hebben een machine ontwikkeld waarmee we onderzeese kabels in een enkele beweging kunnen installeren. Zo hebben we nu amper drie dagen nodig voor een werk dat vroeger drie weken in beslag nam en in moeilijke omstandigheden moest worden uitgevoerd”, legt Philippe De Meulenaere trots uit. “Op onze werven telt elke minuut. Als we tijd verliezen, verliezen we ook geld, en dat is nefast voor onze rendabiliteit. We hebben een partner nodig die snel een netwerkstudie kan uitvoeren en ook vliegensvlug nieuwe lijnen kan installeren.”

En dat partnerschap vond CFE bij Orange: “Wij zijn een trouwe klant van Orange. Onze samenwerking gaat al terug tot de tijd van Mobistar. Ik heb enkel positieve woorden voor de proactiviteit en reactiesnelheid van Orange”, vertelt Philippe De Meulenaere. “We zijn uitermate tevreden van de kwaliteit van de dienstverlening die we krijgen van het Business Experts Team, dat in real time reageert. Orange bezorgt ons ook een driemaandelijks rapport waarmee we ons verbruik nauwgezet kunnen opvolgen. Uit het laatste rapport bleek dat maar liefst 99,9 % van de oproepen succesvol is!”

“Orange is tegelijk reactief én proactief.”

“Orange slaagt met glans voor de duivelsdriehoek geld-kwaliteit-tijd”, vat Philippe De Meulenaere samen. Het concept van de duivelsdriehoek duidt op hoe moeilijk – of misschien zelfs onmogelijk – het is om aan die drie criteria tegelijk te voldoen. Niet zelden moeten klanten op een van de factoren inboeten. “Voor ons is de prijs het belangrijkste criterium en Orange is op dat vlak onklopbaar. Maar wat heb je aan een voordelige prijs als de kwaliteit en snelheid van de diensten niet gegarandeerd zijn? Bij Orange is de dienstverlening werkelijk onberispelijk!”

Bij CFE zijn telefonie en data even cruciaal als de olie in een motor. Elke minuut telt. Want als er tijd verloren gaat, gaat er ook geld verloren.

 

Als voor u ook elke minuut telt, vertrouw dan op de reactiesnelheid van ons Business Experts Team.

Interesse in ons aanbod?

Wenst u een commercieel gesprek? Een van onze medewerkers belt u zo terug.