Cloud Telephony ondersteunt hybride werken

02.11.2021

Door corona leerde zowat iedereen de voordelen van thuiswerken kennen. Het maakt van thuiswerk een blijver. “Zo wordt hybride werken de norm”, aldus Vincent Desmarets, Product Manager B2B bij Orange Belgium. 

Wat houdt dat precies in: hybride werken?

Vincent Desmarets: “In de enge zin betekent het dat je niet langer enkel op kantoor werkt zoals voor de coronacrisis, noch voltijds thuis zoals tijdens die crisis. Je werkt zowel op kantoor als thuis. Je kan ook onderweg of op verplaatsing werken, bij een klant of leverancier bijvoorbeeld. In de ruimere zin vertaalt het zich ook in de mix van technologieën en toepassingen die dat nieuwe werken mogelijk maken. Dan denk ik bijvoorbeeld aan de combinatie van een IP-telefooncentrale met cloudtechnologie.”

 

Met Cloud Telephony bieden jullie die combinatie aan. Wat maakt die oplossing zo geschikt voor hybride werkers?

Vincent Desmarets: “Vanuit de telefooncentrale die door Orange wordt gehost in Cloud Telephony, kan je alle binnenkomende gesprekken automatisch laten doorschakelen naar een ander digitaal toestel: een laptop, vaste lijn, mobiele telefoon of zelfs een combinatie van deze drie. Zo blijf je altijd bereikbaar, waar je je ook bevindt. Dat is geen overbodige luxe, als je weet dat 85 % van alle oproepen onbeantwoord blijft. Maar vooral: omdat al die mensen ook niet terugbellen. Klanten gebruiken vandaag nog steeds de telefoon. Niet minder dan 80 % van alle zakelijke communicatie verloopt via dat traditionele kanaal. Maar de verwachtingen van klanten zijn duidelijk veranderd: ze willen onmiddellijk een reactie. In die zin is elke gemiste oproep zonder meer een gemiste kans.”

 

Met Cloud Telephony mikken jullie in eerste instantie op kleinere ondernemingen tot vijftien gebruikers. Wat maakt dit aanbod net voor hen ideaal? 

Vincent Desmarets: “Samengevat: Cloud Telephony biedt ook die kleinere ondernemingen alle mogelijkheden om vlot en efficiënt te communiceren en samen te werken, maar zonder de kosten en de complexiteit die vroeger onvermijdelijk met zo’n investering gepaard gingen. Het gaat hier dan ook niet om een klassieke investering in een telefonie-infrastructuur bij de klant of op site. Onze klanten maken gebruik van de telefonieservers in ons datacenter, die wij ook centraal beheren en beveiligen voor hen. Die aanpak haalt het kostenplaatje fors naar beneden. En garandeert ook dat zij altijd over de nieuwste mogelijkheden beschikken, zonder dat zij zichzelf moeten bekommeren om updates en upgrades. Ook dat aspect nemen wij volledig voor onze rekening. Idem voor de servicecontinuïteit: wij voorzien in een back-upinternetverbinding via het mobiele 4G-netwerk. Zo zijn het data- en spraakverkeer op elk moment gegarandeerd. Net om de kwaliteit van die kritieke verbinding te verzekeren, bieden wij Cloud Telephony enkel aan in een pakket met onze eigen internetconnectiviteit, via VDSL of kabel.”

 

Ook voor corona beschikten vier op de vijf werknemers al niet meer over een vaste werkplek. Behoort de vaste telefoon daarmee ook tot het verleden?

Vincent Desmarets: “De vaste telefoon moet in elk geval steeds vaker wijken voor een vast nummer. Wat voor onze klanten uiteindelijk telt? De bereikbaarheid. De apparatuur moet deze behoefte ondersteunen en mag geen belemmering vormen. Met Cloud Telephony kunnen we die bereikbaarheid altijd en overal garanderen, zonder dat de kosten de pan uit rijzen. Met de inbegrepen telefoniebundel bel je onbeperkt naar alle vaste netwerken in België. Je kan er ook veertig uur internationaal mee bellen, naar 42 bestemmingen over de hele wereld. Zorgeloze communicatie: dat is wat de klant vandaag in de eerste plaats wil. En die klant ontzorgen is nu net onze grootste zorg.” 

 

Benieuwd of Cloud Telephony iets voor uw kmo is? Doe de test!

Hallo, bent u geïnteresseerd
in ons aanbod?
Welkom bij
Orange.

Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?

Contacteer ons

Ik heb een vraag of klacht