Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?
Contacteer ons
Met een omnichannelaanpak gaat u in interactie met uw klanten waar, wanneer en hoe zij dat willen. Of het nu om afspraakherinneringen of marketingboodschappen gaat, Orange Enterprise Messaging stroomlijnt al uw digitale communicatie.
Bedrijven met een sterke omnichannelstrategie behouden gemiddeld 89 % van hun klanten, terwijl de klantenretentie bij bedrijven met een zwakkere focus op omnichannel slechts 33 % bedraagt. Communiceren op verschillende kanalen kan echter al snel een hoge werkdruk opleveren. Bestaat dat, één platform dat alle kanalen bundelt en waarop u kan communiceren met uw klanten waar en op welke manier zij dat willen?
Orange Enterprise Messaging komt met de oplossing. Het platform integreert meer dan 30 communicatiekanalen om uw klanten een gepersonaliseerde ervaring te bieden. We sommen de belangrijkste kanalen met hun voordelen op.
Sms-berichten zijn efficiënt en multi-inzetbaar. Maar liefst 95 % van de sms-berichten wordt binnen de drie minuten gelezen en beantwoord. Sms speelt nog altijd een belangrijke rol in de communicatie naar klanten. Denk maar aan berichten die u herinneren aan uw tandartsafspraak of updates over uw postpakket.
WhatsApp Business heeft het grote voordeel dat u eenvoudig afbeeldingen, documenten en weblinks kan delen. WhatsApp is een laagdrempelig communicatiekanaal waardoor een bericht snel persoonlijker aanvoelt. Zo verkleint u de afstand tussen uw bedrijf en uw klant. Dat blijkt ook aan klantenzijde. Maar liefst 65% van de gebruikers stuurt liever een WhatsApp-bericht naar een bedrijf dan een e-mail.
Met geautomatiseerde spraakberichten bouwt u eenvoudig hele campagnes uit om te communiceren met uw doelgroep. Het grote voordeel van spraakberichten is dat ze niet alleen op mobiele telefoons werken, maar ook op vaste telefoons. Op die manier bereikt u het grootst mogelijke doelpubliek.
E-mail is natuurlijk een bekend kanaal om te communiceren met uw klanten. Er is echter ook nog ruimte om dit kanaal ten volle te benutten met A2P-messaging (application to person). Via e-mail kunnen allerlei applicaties op grote schaal met uw klanten communiceren. Het gaat dan vaak om marketingboodschappen, herinneringen of notificaties waarvoor meer ruimte nodig is of waar een grote bijlage bij zit.
AI-Chatbots zijn ideaal om veel gestelde vragen te beantwoorden. Ze begrijpen de intenties en behoeften van uw klanten en reageren er gepast op. Onze oplossing kan gesprekken voeren in ruim 60 talen op meer dan 30 kanalen, bijvoorbeeld op een webpagina maar even goed via MS Teams, Facebook en Instagram of zelfs Alexa. Dankzij de chatbot wordt de vraag van de klant onmiddellijk opgevolgd, ook buiten de kantooruren. Hoe werkt dat dan? Onze chatbot zoekt de antwoorden op in bronnen die u ter beschikking stelt zoals webpagina’s of interne documenten. Bovendien realiseren ze een consistente en persoonlijke klantenervaring. En dat loont: bedrijven die AI-chatbots inzetten, verhogen hun verkoop gemiddeld met 67%.
Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?
Contacteer ons