Integratie MS Teams versterkt communicatie

23.01.2024

Hybride werken heeft de manier waarop we communiceren veranderd. Of u nu cloud telefonie gebruikt, een eigen telefooncentrale of helemaal geen telefooncentrale hebt, Microsoft Teams biedt een gecombineerde oplossing voor al uw communicatie- en samenwerkingsbehoeften. 

Microsoft Teams heeft zich de laatste jaren ontpopt tot een belangrijk instrument om de productiviteit van werknemers in een hybride werkomgeving te verhogen. Met één tool kunnen uw werknemers videovergaderingen houden, (groeps)chats voeren, bestanden delen en naadloos samenwerken aan documenten.

Ook cloud telefonie heeft aan populariteit gewonnen. Hierbij hoeft u geen fysieke telefooncentrale meer in uw bedrijf te hebben, maar maakt u gebruik van een variant in de cloud. Een dergelijke virtuele telefooncentrale wordt centraal beheerd, beveiligd en onderhouden, zodat u volledig ontzorgd wordt.

Orange Belgium helpt bedrijven om beide technologieën met elkaar te combineren. We bieden twee vormen van Teams-integratie aan, waarbij we telkens de vertrouwde interface van Microsoft Teams gebruiken. Zo worden al uw communicatie- en samenwerkingsbehoeften in één tool samengebracht. Uw werknemers behouden daardoor het overzicht en kunnen efficiënter werken.

 

Cloud Telephony integreren met MS Teams

Als u gebruikmaakt van Cloud Telephony van Orange Belgium, dan kan u uw telefonie eenvoudig combineren met uw bestaande Microsoft Teams-oplossing. Deze integratie vereist geen nieuwe infrastructuur: beide oplossingen blijven vanuit de cloud werken en u betaalt een vast maandbedrag per gebruiker.

U en uw medewerkers kunnen via de interface van Microsoft Teams bellen, zowel voor interne, externe als internationale gesprekken. Ook extra functies van Cloud Telephony, zoals geavanceerde routering van oproepen, integratie van DECT en koppeling met uw CRM-pakket werken nu in combinatie met Microsoft Teams. De vertrouwde Teams-functies blijven binnen deze integratie behouden.

Ook als u over een traditionele (on-premise) of virtuele telefooncentrale beschikt, kan u deze met Microsoft Teams integreren. U kan dan eveneens bellen via de Microsoft Teams-interface en behoudt de toegang tot de geavanceerde functies van de telefooncentrale, zoals het contactcenter en de integratie met uw CRM-systeem.

 

MS Teams als standalone telefonieplatform

Als u geen afzonderlijke telefooncentrale hebt, kan u voor Teams Direct Routing kiezen. Hierbij werkt Microsoft Teams als standalone telefonieplatform, met Orange Belgium als provider. U gebruikt Microsoft Teams dan niet alleen voor vertrouwde functies zoals chats, videovergaderingen en het delen van bestanden, maar u kan ook via elk apparaat met Microsoft Teams bellen en gebeld worden. Als internationaal bedrijf zijn oproepen naar de andere vestigingen bovendien aan nationaal tarief. Via Microsoft Teams is het namelijk eenvoudig om (internationale) SIP-trunks toe te voegen en het telefonieplatform mee te laten groeien met uw bedrijf.

Met Teams Direct Routing is noch de integratie met software zoals uw CRM of ERP, noch een functionaliteit zoals een contactcenter mogelijk. Als die functies belangrijk voor u zijn, dan hebt u alsnog een afzonderlijke telefooncentrale nodig. Dat kan zowel een cloudtoepassing als een on-premise of virtuele PBX zijn.

 

 

Wilt u de communicatiemiddelen van uw bedrijf op een toekomstgerichte manier stroomlijnen? Bekijk dan onze oplossingen voor Unified Communications of neem contact op met uw accountmanager.

Hallo, bent u geïnteresseerd
in ons aanbod?
Welkom bij
Orange.

Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?

Contacteer ons

Ik heb een vraag of klacht