Performante IT-security noodzaak voor elk bedrijf

17.11.2022

De laatste jaren zijn cyberaanvallen exponentieel toegenomen: geen enkele onderneming ontsnapt er nog aan. Een performante IT-beveiliging is dus geen luxe, maar een absolute must. Dit geldt ook voor de ziekenhuizen. Hoe pakken zij het aan?

Gegevens van klanten moeten omwille van privacyredenen goed beschermd worden, en dat geldt zeker voor ziekenhuizen. Ook zij komen steeds meer in het vizier van cybercriminelen te liggen. In de VS worden patiëntendossiers op de illegale markt vlot verhandeld. De Brusselse Europa Ziekenhuizen doen er alles aan om dergelijke scenario’s te vermijden. Ontdek hoe zij erin slagen om hun vertrouwelijke data en die van hun patiënten te beschermen.

IT-security: continu alert

De Europa Ziekenhuizen zijn een groep van ziekenhuizen in de Brusselse rand. Zij kiezen voluit voor een digitalisering, maar hebben daardoor ook nood aan een performante IT-beveiliging. De security-architect scant voortdurend de mogelijke risico’s en past het cyberschild aan waar nodig. Ontdek het volledige verhaal in onze video.

IT-beveiligingsexpert aan het woord

“Het klopt dat geen enkel bedrijf, geen enkele sector vandaag gespaard wordt door cybercriminelen”, vertelt Aubrey Beelen, Product Manager bij BKM-Orange. Ziekenhuizen worden door de overheid verplicht om, in het kader van de GDPR, een IT-expert aan te stellen die instaat voor de bescherming van de gegevens. Voor heel wat kmo’s is dit echter niet nodig, maar ook zij mogen het belang van een goede cybersecurity niet onderschatten. “Bedrijven doen er dus goed aan om hun IT-beveiliging in kaart te laten brengen en oplossingen te zoeken voor de kwetsbare punten in hun verdediging. Ook inzetten op een groter bewustzijn bij de medewerkers is essentieel, aangezien de mens vaak de zwakste schakel blijft”, vult Aubrey Beelen nog verder aan.


Hoe goed is uw bedrijf beschermd tegen cyberaanvallen? Ontdek het aan de hand van onze selfscan!

Hallo, bent u geïnteresseerd
in ons aanbod?
Welkom bij
Orange.

Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?

Contacteer ons

Ik heb een vraag of klacht