Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?
Contacteer ons
Door de coronapandemie hebben veel bedrijven versneld de overstap naar digitalisering en telewerk gemaakt. De cloud heeft hierin een belangrijke rol gespeeld. Niet alleen grote bedrijven, maar ook kmo's hebben de voordelen van clouddiensten ontdekt.
Nu telewerk het nieuwe normaal geworden is, is de cloud belangrijker dan ooit. Dat is ook duidelijk te zien aan de omzet van clouddiensten zoals AWS, Azure, Google Cloud en Alibaba. Volgens analistenbureau Forrester zal deze groei zich ook in 2021 nog verderzetten.
Heel wat bedrijven hebben tijdens de coronacrisis kennisgemaakt met de meerwaarde van cloudtoepassingen. Er wordt verwacht dat zij hier het komende jaar sterk in zullen investeren. Maar ook bedrijven die voordien al met de cloud werkten, zullen op dit vlak investeringen blijven doen.
De kosten voor het opstarten en het gebruik van clouddiensten zijn beperkt en het onderhoud en de beveiliging is vaak ook inbegrepen in uw abonnement. Daarnaast hebt u doorgaans geen gespecialiseerde kennis meer nodig bij de opstart van nieuwe diensten. Werken met cloudtoepassingen zorgt er dan ook voor dat u zich kan focussen op het creëren van extra businesswaarde.
Het laagdrempelige gebruik van clouddiensten betekent dat kmo’s dezelfde mogelijkheden krijgen als grotere bedrijven. Het creëert als het ware een gelijk speelveld. Concreet zorgt dit ervoor dat kmo’s meer kansen hebben om aan innovatie en de toekomst van hun bedrijf te werken.
In onzekere tijden kan snel schakelen het verschil maken tussen winst en verlies. Heel wat bedrijven hebben tijdens de coronacrisis bewezen dat, als de nood hoog is, ze in enkele weken hun hele supplychain of businessmodel kunnen omgooien. De cloud is daarbij essentieel. Clouddiensten evolueren immers eenvoudig mee met uw bedrijf, ook als dat grote evoluties doormaakt.
Bedrijven die bijvoorbeeld telefonie of mobile device management in de cloud gebruikten, konden bij het uitbreken van de coronacrisis vlot overstappen naar thuiswerken. Of hun werknemers zich nu op kantoor of thuis bevinden, ze zijn altijd op hetzelfde telefoonnummer te bereiken. De ondersteuning en het beheer van hun mobiele apparaten gebeurt bovendien centraal zonder dat er iemand ter plaatse of naar kantoor moet komen.
Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?
Contacteer ons