Virtueel bellen: vier grote voordelen van Cloud Telephony

05.06.2020

80 % van alle bedrijfscommunicatie verloopt via telefoon. Hoe combineert u dit met werknemers die steeds vaker kiezen voor thuis- of telewerk? Met Cloud Telephony. Ontdek de 4 grote voordelen van onze virtuele telefooncentrale.

Voor veel bedrijven en hun werknemers zijn thuis- en telewerken niet meer weg te denken. Maar nieuwe werkregelingen zetten de vaste telefonie-systemen onder druk: deze oplossingen zijn vaak niet flexibel genoeg. Onze virtuele telefooncentrale Cloud Telephony biedt een oplossing voor dit probleem. Wat zijn de voordelen van deze telefonie-oplossing?

 

1. Een telefooncentrale op maat zonder technische zorgen

Cloud Telephony is een virtuele telefooncentrale. Dit betekent dat u zich geen zorgen hoeft te maken over het onderhoud en de updates – die nemen wij voor onze rekening.
Tegelijk kan u de configuratie van de telefooncentrale zelf eenvoudig instellen. Via een centrale portaalpagina kan u gebruikers toevoegen, kalenders en dagindelingen instellen, een centraal telefoonboek beheren, voicemails opvolgen, taalinstellingen regelen …

Cloud Telephony van Orange is zo een oplossing op maat van kmo’s en hun werknemers. De combinatie met Shape & Fix van Orange zorgt er bovendien voor dat u slechts één factuur en één contactpersoon voor uw hele telecom hebt. 

 

2. Hetzelfde telefoonnummer op al uw apparaten

Werken wordt steeds flexibeler. Bij 57 % van de Belgische bedrijven wordt occasioneel van thuis uit gewerkt en gemiddeld 80 % van de werknemers heeft geen vast bureau meer. Toch blijven klanten verwachten dat ze uw werknemers op het vertrouwde nummer kunnen bereiken.
Met Cloud Telephony verbinden uw medewerkers hun thuistelefoon, pc of smartphone eenvoudig met uw virtuele telefooncentrale. Zo zijn ze overal op hetzelfde telefoonnummer bereikbaar.

 

3. Optimaal bereikbaar 

Wist u dat 85 % van de mensen niet terugbelt als hun oproep niet beantwoord wordt? Klanten verwachten een onmiddellijke reactie. Een gemiste oproep betekent dus snel minder omzet voor uw bedrijf. De flexibiliteit van Cloud Telephony zorgt ervoor dat uw werknemers nooit een telefoontje missen. Oproepen op hun vaste telefoonnummer worden doorgeschakeld naar het juiste telefoontoestel, pc of smartphone. Uw klant krijgt steeds iemand aan de lijn, waar uw werknemers zich ook bevinden.

 

4. Efficiënt samenwerken, ook op afstand 

Cloud Telephony biedt heel wat meer mogelijkheden dan een klassieke telefooncentrale. Een bedrijfs-chat om snel te overleggen? Onderweg samenwerken via uw smartphone? Conference calls voeren met een professionele tool? Van apparaat wisselen in het midden van een oproep? Met Cloud Telephony kan het allemaal, zonder dat u er extra voor hoeft te betalen. 

 

Lijkt Cloud Telephony dé oplossing voor uw bedrijf? Ontdek alles over onze virtuele telefooncentrale op onze website.

Interesse in ons aanbod?

Wenst u een commercieel gesprek? Een van onze medewerkers belt u zo terug.