Waarom kan ik geen data gebruiken?

Lukt het niet meer om uw smartphone te verbinden met het mobiel netwerk van Orange? We raden u aan om eerst het volgende te proberen:

  • Bekijk uw verbruik. Misschien heeft u al uw maandelijkse surfvolume opgebruikt.
  • Is uw 3G- of 4G-optie correct geactiveerd op uw gsm? U kan ook proberen om ze te deactiveren en opnieuw te activeren.
  • Herstart uw smartphone om de automatische configuratie van uw toestel te activeren.
  • Test uw simkaart eens in een ander toestel om te bepalen of het een probleem is met het netwerk of met uw smartphone.

Goed om te weten:

Bent u een nieuwe klant bij Orange of heeft u uw smartphone in een andere winkel gekocht? Dan ligt het probleem met uw mobiele internetverbinding waarschijnlijk aan uw APN-instellingen (Access Point Name). Om uw toestel correct in te stellen, raden we u aan om onze online configuratietool te raadplegen.
Op deze pagina doet u het volgende:

  • Duid het model van uw smartphone aan
  • Klik op het logo ‘Internet’
  • Kies voor de automatische instelling (indien beschikbaar voor uw toestel) of manueel
  • En volg de instructies

 

Afhankelijk van uw smartphone kan het nuttig zijn om de instellingen van een aantal opties te controleren. Omdat de besturingssystemen (iOS, Android, Windows Phone) soms erg verschillend van elkaar zijn, neem zeker een kijkje naar onze configuratietool voor uw smartphone op onze website. We tonen u de weg naar de optimale configuratie van uw toestel.

Indien uw problemen aanhouden, gelieve contact op te nemen met onze klantendienst via 5995.



Heeft deze pagina u verder geholpen?