Caroline Biss: "Tablets voor onze klanten"

"Met wifi en tablets in de winkels bedienen we onze klanten op hun wenken.”

De netwerkvereisten van Caroline Biss zijn de laatste tien jaar heel wat geëvolueerd in de 15 Belgische vestigingen. Ook de verwachtingen van de klanten zijn veranderd, en bijgevolg ook de dienstverlening die Caroline Biss verlangt van zijn telecompartner. Het modemerk rekent al jaren op Orange voor zowel zijn vaste als mobiele telefonie en internet. We spraken met Laurent Coucke, IT-manager bij Caroline Biss.

 

De uitdaging

Realtime verkoopcijfers

"Vroeger hadden we 10 winkels met een inbelverbinding", blikt Laurent Coucke terug. "'s Nachts werd er vanuit het hoofdkantoor naar de kassa's in de winkels gebeld om de verkoopcijfers te downloaden." Toen besliste Caroline Biss dat de kassa's continu met het hoofdkantoor verbonden moesten zijn, zodat de winkelketen altijd realtime verkoopcijfers over alle vestigingen zou hebben. "We zochten naar een oplossing en vergeleken mogelijke partners. Na een grondige analyse kwamen we terecht bij KPN Nederland, dat later Mobistar werd en daarna Orange."

Ondertussen zijn de netwerkvereisten van Caroline Biss geëvolueerd. Zo heeft de kassasoftware momenteel meer bandbreedte nodig. De winkels tonen nu ook meer beeldmateriaal op schermen. "Vroeger was ons camerasysteem een autonoom netwerk. Nu hebben we het aangesloten op dezelfde netwerkverbinding als de rest waardoor we de camerabeelden altijd kunnen bekijken op het hoofdkantoor", legt Laurent Coucke uit.

 

De oplossing

Wifi en tablets in de winkels

"Ons contract met Orange is allesomvattend: zowel vaste als mobiele telefonie en internet", zegt Laurent Coucke. "De winkels zijn met elkaar verbonden via een IP VPN-netwerk. Elke winkel heeft een internetverbinding via VDSL."

"We hebben altijd een goed contact gehad met Orange", merkt Laurent Coucke op. "Iedereen staat altijd voor ons klaar, niet alleen onze accountmanager, maar ook de technische mensen. De helpdesk belt ons op voorhand als ze merken dat we met een probleem worstelen. En als ik zelf een probleem opmerk, kan ik altijd de projectleider bij Orange bellen, die snel voor een oplossing zorgt."

In alle winkels heeft Caroline Biss wifi ingebouwd zodat klanten in de winkel kunnen surfen. In elke winkel liggen er ook iPads voor klanten of hun man en kinderen. Caroline Biss verbruikt nu ook meer mobiele data dan enkele jaren geleden, legt Laurent Coucke uit. "Onze verkopers die op de baan gaan, hebben een iPad mee. Daarmee kunnen ze onze collecties aan de winkels tonen."

 

Het resultaat

Caroline Biss is een tevreden klant

Vorig jaar was het tijd voor de contractvernieuwing en heeft Caroline Biss enkele telecomproviders vergeleken. "Ook deze keer bleek Orange ons de interessantste oplossing te kunnen aanbieden. We hebben het contract dan ook vernieuwd", zegt Laurent Coucke. "Bovendien hebben we in de jaren dat we met Orange samenwerken, nooit grote problemen gehad en zijn we niet tegen harde technische barrières gestoten. We waren dus heel tevreden en hadden geen redenen om over te stappen naar een andere telecompartner."

Daarnaast rust Caroline Biss momenteel een vijftal grotere winkels uit met een mobiele back-upverbinding. "Op die manier blijven ze altijd bereikbaar en blijven ook de kassa's er altijd werken", zegt Laurent Coucke. "Als die implementatie goed verloopt en we merken dat de mobiele back-upverbinding een meerwaarde biedt, rusten we mogelijk ook de andere vestigingen ermee uit."

 

Bent u geïnteresseerd in dezelfde oplossing als deze klant? Maak hier een afspraak.

Interesse in ons aanbod?

Wenst u een commercieel gesprek? Een van onze medewerkers belt u zo terug.

Ontdek nog meer