Orange geeft DELA meer inzicht in zijn netwerk

17.08.2021

Met het managed LAN van Orange heeft DELA nu een beter inzicht in zijn netwerk. Prestatieproblemen worden daardoor sneller opgelost. De Office 365-account van werknemers functioneert bovendien als toegangsbadge tot het netwerk.

Orange is al tien jaar de netwerkprovider van DELA, de coöperatieve uitvaartspecialist. "Door de overname van BKM heeft Orange nu ook in het LAN een heel productgamma", weet Nick Ryngaert, IT Infrastructure Manager bij DELA. "Door onze goede ervaringen met Orange als netwerkprovider wilden we ook van dit nieuwe productgamma gebruikmaken."

 

Kleinere grijze zone

Dieter Herbots, Solutions Architect bij DELA, legt uit waarom ze het belangrijk vonden om ook binnen de bedrijfsmuren een netwerk van Orange te hebben: "Vroeger kwam de bekabeling van Orange tot aan de technische ruimte. Bij elk netwerkprobleem moesten we dan uitzoeken waar dat zich bevond, want er zat nog een hele bekabeling tussen de werkplek en de internetverbinding."

Orange verzorgt nu de volledige netwerkconnectiviteit van DELA, tot en met het wifinetwerk waarmee de werkplekken verbonden zijn. "De grijze zone voor netwerkproblemen is daardoor kleiner geworden", merkt Herbots op. "Als er zich nu een probleem op een werkplek voordoet, hebben we slechts met twee partijen te maken. De werkplekleverancier is verantwoordelijk voor de goede werking van de Windows-toestellen, Orange voor het netwerk."

 

Meer inzicht

Het managed LAN van Cisco Meraki dat Orange bij DELA uitgerold heeft, geeft ook meer inzicht in de kwaliteit van de netwerkverbindingen. "Sinds COVID-19 doen we ook uitvaarten via streaming", vertelt Herbots. "Als er nu klachten zijn over de kwaliteit van de stream, kijken we in het dashboard van Meraki. We zien dan onmiddellijk waar een accesspoint uitgevallen is of welk toestel het netwerk verzadigt."

 

"Met hun Office 365-account kunnen werknemers in alle afdelingen op het netwerk"

 

Office 365 als toegangsbadge

Orange heeft het managed LAN bij DELA ook als single sign-on geïntegreerd met de Office 365-accounts van de werknemers. "Met hun Office 365-account kunnen onze werknemers onmiddellijk met het netwerk verbinden in alle afdelingen van DELA", legt Herbots uit. "En als een werknemer onze organisatie verlaat en we zijn Office 365-account afsluiten, kan hij ook niet meer op het netwerk."

DELA maakt gebruik van tweefactorauthenticatie voor veilige toegang tot zijn diensten door medewerkers. Maar niet in alle omstandigheden is een even hoge beveiliging nodig. "We zijn nu aan het onderzoeken hoe we de toegang en de daaraan verbonden beveiligingsmaatregelen voorwaardelijk kunnen maken", zegt Herbots. "Als een medewerker niet via het netwerk van DELA aanmeldt, kunnen we tweefactorauthenticatie verplichten. Meldt de medewerker in ons eigen netwerk aan, dan is dit een lager risico en kunnen we de tweede factor achterwege laten."

 

"Bij Orange werken we samen met mensen, niet met diensten"

 

Persoonlijke band

"Orange was al langer onze huisleverancier, maar dit project heeft nog eens bevestigd dat we de goede keuze hebben gemaakt", zegt Ryngaert over de samenwerking. "Vooral het Business Experts team is voor ons de hoofdreden om voor Orange te blijven kiezen. We werken al jaren samen met dezelfde mensen en dat creëert een persoonlijke band. Ze kennen onze organisatie daardoor ook goed. Bij Orange werken we samen met mensen, niet met diensten."

 

"Dit project heeft nog eens bevestigd dat we met Orange de goede keuze hebben gemaakt"

 

 

Wilt u ook uw netwerk waterdicht beveiligen? Download dan onze whitepaper

Interesse in ons aanbod?

Wenst u een commercieel gesprek? Een van onze medewerkers belt u zo terug.