Waarom Aluro Group voor Orange kiest

02.12.2019

Industriegroep Aluro Group uit Heist-op-den-Berg verwacht veel van hun telecomoperator. Hun belangrijkste eis: een goed mobiel bereik op het hoofdkantoor. Orange zorgde ervoor en deed nog veel meer voor deze internationale speler.

De uitdaging: betrouwbare communicatie en flexibele dienstverlening

Aluro Group is een ambitieuze internationale industriegroep uit Heist-op-den-Berg. “Vijf bedrijven binnen onze groep werken zelfstandig, maar worden ondersteund vanuit de groep,” vertelt Wim Vervoort, IT-manager voor de Aluro Group. 

Vervoort kwam ongeveer twee jaar geleden aan boord bij Aluro Group en stelde vast dat de vorige telecomoperator er niet in slaagde om voor betrouwbare mobiele telefonie en dataverkeer op de hoofdzetel te zorgen. “Dat leidde uiteraard voor veel frustratie, want mobiele communicatie is intussen de norm. Je verwacht dat dat goed werkt,” vertelt hij. Het was één van de eerste problemen die hij in zijn nieuwe functie moest aanpakken. Bovendien had het bedrijf ambitieuze internationale plannen. De nieuwe telecomoperator moest ook hiervoor passende oplossingen kunnen aanreiken. 

 

De oplossing: het Orange-netwerk en Shape

Kort na zijn aantreden als IT-manager nam Wim Vervoort de beslissing om over te stappen naar Orange. “Wij hebben in Heist-op-den-Berg drie locaties die op 1,5 kilometer van elkaar liggen. Het Orange-netwerk heeft daar een betere mobiele dekking dan de concurrentie. We konden dus meteen gebruikmaken van het kwalitatieve mobiele netwerk, zonder dat Orange specifieke werken ter plaatse moest uitvoeren,” vertelt hij. 

Naast het werk in de hoofdzetel zijn er ook de internationale activiteiten. Aluro Group telt 150 medewerkers. “Ik denk dat er binnen onze groep toch ongeveer 50 à 60 collega’s internationale contacten hebben. Een deel van onze medewerkers, van installateurs tot verkopers en directieleden, bevindt zich bovendien regelmatig in het buitenland,” vertelt Vervoort. Daarnaast heeft de groep ook nog een vestiging in Duitsland. 

“Bijna elke medewerker heeft een Shape-abonnement op maat,” aldus Vervoort. “Medewerkers die voor lange tijd buiten Europa aan de slag zijn, krijgen een aangepast tariefplan. Als een factuur meer dan 10 procent afwijkt van het normale maandelijkse bedrag, dan kijken wij hoe we kunnen bijsturen. Daarnaast zit ik elk jaar samen met onze accountmanager bij Orange om te kijken hoe we de kosten nog verder kunnen laten zakken.” 

 

Het resultaat: een ambitieuze kmo die rekent op Orange

Naast een betrouwbaarder mobiel netwerk in het Belgische kantoor en de aanwezigheid in het buitenland, apprecieert Vervoort vooral de flexibele dienstverlening van Orange. “Als één van onze medewerkers bijvoorbeeld naar het buitenland trekt, kan ik zelf aanpassingen doen via de Klantenzone. Onze accountmanager staat ook altijd klaar voor specifieke vragen. Alle Orange-medewerkers zijn erg klantgericht en flexibel,” besluit Vervoort.

 

Maak kennis met de Shape-formule van Orange.

Interesse in ons aanbod?

Wenst u een commercieel gesprek? Een van onze medewerkers belt u zo terug.