Hardware Comfort: laat uw IT-specialisten focussen op wat echt telt

28.02.2022

Steeds meer bedrijven ruilen een vaste werkplek op kantoor in voor een nieuwe, hybride manier van werken: deels op kantoor en deels op afstand. De extra flexibiliteit die dat oplevert op de werkvloer vergroot wel de complexiteit achter de schermen.

Door onze hedendaagse, meer flexibele manier van werken is het gebruik van mobiele toestellen zoals laptops, tablets en smartphones drastisch toegenomen. Dat het daarbij vaak om toestellen van verschillende merken gaat, maakt het er allemaal niet makkelijker op.

 

Complex beheer, beveiliging en ondersteuning

Die complexe context hoeft op zich geen onoverkomelijk probleem te vormen. Maar bedrijven moeten al die toestellen niet alleen aankopen en gebruiksklaar maken, ze moeten ze ook blijven beheren en ondersteunen gedurende hun verdere levenscyclus. Een hele uitdaging voor hun ICT-team, vooral omdat mobiele gebruikers ook na de kantooruren problemen met hun toestellen kunnen ondervinden.

Doordat werk steeds meer een hybride activiteit is geworden, die u zowel thuis als op kantoor kan doen, duiken steeds vaker private tools en toepassingen in de werkomgeving op. Denk bijvoorbeeld aan een persoonlijke Google Drive voor bestandsoplag. Daarnaast moet het ICT-team nu ook vaak toestellen ondersteunen die eigendom zijn van de werknemer (BYOD), wat een flexibele policy vereist. Die zogenoemde ‘shadow IT’ beheren en ondersteunen is een moeilijke of zelfs onmogelijke opdracht. Bovendien brengt het ook aanzienlijke veiligheidsrisico’s met zich mee.

 

Automatisering

Bedrijven die honderden, laat staan duizenden van die mobiele toestellen moeten beheren, zien veel tijd, energie en geld verloren gaan die ze beter aan andere, minder operationele taken kunnen besteden. Dankzij Hardware Comfort van Orange kunnen zij nu eindelijk een punt zetten achter die nodeloze verspilling.

Met Hardware Comfort bieden wij u een sterk geautomatiseerde portaaloplossing voor het beheer van de volledige levenscyclus van al uw mobiele toestellen. Zo laat Hardware Comfort toe om:
 

  • Nieuwe toestellen te bestellen en te configureren
  • Mobiele abonnementen voor die toestellen te activeren en te beheren
  • De status van toestellen in reële tijd op te volgen
  • Ondersteuning te bieden aan de gebruikers
  • Kapotte toestellen te herstellen of te vervangen
  • Toestellen aan het einde van hun levensloop te recycleren

 

Daarbij verloopt het merendeel van die taken automatisch dankzij de integratie met de Active Directory en het mobile device management van uw onderneming. Door die integratie heeft iedere werknemer automatisch de correcte gebruiksrechten. En gebeurt de configuratie van zijn mobiele toestellen met het correcte profiel, terwijl hij op al die tools aan de slag kan met dezelfde inloggegevens.

 

Selfservice voor werknemers

Afhankelijk van het profiel en de toegangsrechten die u toekent aan een gebruiker, kan die ook zelf een aantal beheer- en supporttaken uitvoeren, zoals het activeren van een mobiel abonnement, het bestellen van een nieuw toestel of het aanmaken van een serviceticket voor de herstelling of vervanging van een defect toestel. Hardware Comfort kan zo ook dienstdoen als selfserviceportaal voor uw medewerkers. Tegelijk kunnen uw medewerkers voortaan met al hun vragen en problemen bij onze helpdesk terecht, die deel uitmaakt van ons Hardware Comfort-aanbod. Onze specialisten staan ook na de kantooruren klaar om hen met raad en daad bij te staan.

Zo genieten uw medewerkers van het beste van twee werelden, terwijl we een maximale ontzorging van uw ICT-team garanderen. Die dure, schaarse medewerkers kunnen zich nu op taken toeleggen die meer toegevoegde waarde creëren voor uw business.

 

Workshop

Benieuwd wat Hardware Comfort concreet voor u kan betekenen? In een persoonlijke workshop met demo bespreken we vrijblijvend wat de mogelijkheden voor uw bedrijf zijn.

 

Mobiliseer uw business met Hardware Comfort.

Hallo, bent u geïnteresseerd
in ons aanbod?
Welkom bij
Orange.

Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?

Contacteer ons

Ik heb een vraag of klacht