Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?
Contacteer ons
Agfa-Gevaert vertrouwt al 25 jaar op Orange voor zijn vaste en mobiele telefonie. In al die jaren zijn de telecommarkt en de noden van het bedrijf flink veranderd. Het Business Experts Team van Orange zorgde steeds voor de gepaste oplossing.
Agfa-Gevaert, specialist in analoge en digitale beeldvormingssystemen en IT-oplossingen, is een van de oudste klanten van Orange. Rudy Peeters, Global Purchasing Manager IT bij het bedrijf, beschrijft de jarenlange samenwerking als volgt: "In het begin werk je samen als klant en leverancier, maar in de loop van de jaren groei je uit tot partners. Orange weet ondertussen goed hoe ons bedrijf in elkaar zit en kent de diverse noden van onze verschillende afdelingen."
Agfa-Gevaert rekent onder andere voor de mobiele communicatie en dataverbindingen op de expertise van Orange. Zo neemt het bedrijf 1300 simkaarten van Orange af en worden ook de mobiele telefoons zelf bij Orange aangekocht. Tegenwoordig zijn ook heel wat machines in de fabriek van een simkaart voorzien. "Als bijvoorbeeld een pomp stilligt, of de temperatuur of luchtvochtigheid overschrijden een bepaalde drempel, dan sturen deze machines een waarschuwing via sms naar een vooraf ingesteld nummer. Zo kunnen onze technici het probleem snel oplossen”, weet Rudy Peeters.
Voor vaste telefonie had Agfa-Gevaert op het hoofdkantoor in Mortsel lange tijd een eigen telefooncentrale waarop 5000 telefoons aangesloten zijn. Onlangs is het bedrijf naar VoIP Trunking overgestapt. Met deze oplossing verbindt Orange alle telefoons achter deze telefooncentrale via IP VPN met het publieke telefoonnetwerk. "De voornaamste redenen om naar VoIP over te stappen waren de kostprijs, betrouwbaarheid en spraakkwaliteit. Er was ook een ecologisch voordeel, aangezien we op deze manier afstappen van het gebruik van koperdraad", zegt Peeters.
Maar niet alleen de technische oplossingen doen Agfa-Gevaert voor Orange kiezen. “De samenwerking met het Business Experts Team van Orange is cruciaal”, geeft Rudy Peeters aan. "Onze accountmanager volgt alles van a tot z op. Tijdens onze maandelijkse vergadering bekijken we samen wat nieuw is op de markt en of het iets voor ons is. Orange vertrekt hierbij altijd van onze noden, er worden ons nooit oplossingen opgedrongen." Ook de servicemanager neemt aan die vergaderingen deel. "We zitten met een dynamisch team rond de tafel. Dat zorgt ervoor dat we voor elk probleem een oplossing vinden."
De vlotte samenwerking zette Agfa-Gevaert er vorig jaar toe aan een nieuw telecomcontract op lange termijn met Orange af te sluiten. "Op het gebied van telecom is dat ongewoon: om de zoveel maanden komen er nieuwe telecombundels uit en veranderen de marktprijzen. Bovendien veranderen de noden ook snel omdat er voortdurend nieuwe technologieën ontwikkeld worden", merkt Rudy Peeters op. "Maar Orange handelt daarin correct: als de marktprijzen of onze noden veranderen, evolueert hun aanbod gewoon mee."
Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?
Contacteer ons