STRABAG Belgium: "Bedrijfsapps op de werf."

16.01.2018

"Met het 4G-netwerk van Orange kunnen onze projectmedewerkers veel data uploaden."

Bij bouwbedrijf STRABAG Belgium moeten de projectmedewerkers op de werf vaak veel data uploaden: foto’s, plannen, e-mails naar onderaannemers, … Dankzij Orange heeft STRABAG een snelle en betrouwbare mobiele-dataverbinding voor het projectbeheer.

 

De uitdaging

Niet allemaal dezelfde communicatienoden

"De 400 medewerkers van STRABAG in België hebben niet allemaal dezelfde communicatienoden", legt Ronald Peeters uit, die als teamleider verantwoordelijk is voor de IT van de bouwgroep in de Benelux: "Het surfgedrag van onze medewerkers is heel verschillend. Werken ze veel op de werf of meer in het kantoor? Bellen ze vooral of verbruiken ze veel data? We wilden daarom een flexibel abonnement aangepast aan die verschillende profielen." Het moederbedrijf schreef daarop een tender uit voor mobiele telefonie en data en koos voor Orange. "We zijn heel tevreden met die keuze", besluit Ronald Peeters. "Met Orange heeft elk van onze medewerkers altijd de juiste abonnementsvorm ter beschikking, zowel voor spraak als voor data."

 

De oplossing

Snel en betrouwbaar netwerk

De overstap naar Orange in 2010 verliep vlot. De medewerkers van STRABAG Belgium hebben een smartphone om te bellen en mobiele data te verbruiken. Dat gebeurt eveneens met collega’s in het buitenland.

Voor het projectbeheer is een betrouwbare en snelle mobiele-dataverbinding belangrijk. De medewerkers van STRABAG Belgium gebruiken een tablet met een geïntegreerde simkaart van Orange om met hun projectbeheertools te werken. "Onze projectleiders moeten op hun werven vaak heel veel data uploaden", vertelt Ronald Peeters. "Wanneer een medewerker bij oplevering van een gebouw bijvoorbeeld een defect ziet, maakt hij een foto, duidt de locatie van het defect op het plan aan, voegt er informatie voor de onderaannemer aan toe en stuurt dit dan via e-mail naar de onderaannemer. Om het bouwproject tot op het laatste moment succesvol en efficiënt te sturen, is een snelle en betrouwbare verbinding voor mobiele data echt een must. Het netwerk van Orange biedt ons de nodige garanties."

 

Het resultaat

Proactieve accountmanager

 "Onze medewerkers kunnen nu op gelijk welke locatie bedrijfsapplicaties raadplegen, zonder dat we voor financiële verrassingen komen te staan", beklemtoont Ronald Peeters. Ook over de accountmanager is hij tevreden: "Onze accountmanager monitort continu of we kosten kunnen besparen door onze abonnementen te upscalen of te downgraden."

De Klantenzone en Business Zone van Orange ziet Ronald Peeters als een grote meerwaarde. "Facturatie en simkaartenbeheer is belangrijk voor ons, evenals flexibel opties of diensten kunnen activeren of uitschakelen. Enkele van onze medewerkers hebben een training van een dag gevolgd, zodat ze er snel hun weg in vonden. En we kunnen altijd een beroep doen op de Business Experts van Orange, wanneer nodig."

STRABAG Belgium startte onlangs ook met de elektronische verwerking van de Orange-facturen. "De facturen worden dan digitaal ontvangen in één csv-bestand, dat wordt vervolgens ingelezen in de financiële toepassing. Nadien worden de verschillende facturen automatisch verzonden naar de verschillende regio’s. Dit proces verloopt uiterst efficiënt", besluit Ronald Peeters.

 

Meer weten over onze oplossingen voor bouwprofessionals? Neem snel contact met ons op.

Interesse in ons aanbod?

Wenst u een commercieel gesprek? Een van onze medewerkers belt u zo terug.