Data delen om voorsprong te nemen

03.01.2022

Data vormen de grondstof voor uw bedrijfsprocessen. Data geven uw bedrijf een mooie voorsprong: inzicht uit data laat toe heel gericht te ondernemen. Om dat mogelijk te maken, moeten uw medewerkers vlot rond die waardevolle data samenwerken, ongeacht waar ze zich bevinden: op kantoor, thuis of onderweg

In de nieuwe studie ‘B2B ICT Priorities Compass’ van Beltug, de Belgische vereniging van CIO’s en digitale technologieleiders, prijkt de hybride werkplek hoog op de prioriteitenlijst. Dat heeft uiteraard alles te maken met de uitdagingen van de voorbije twee jaar: de snelle omschakeling naar thuiswerk op grote schaal, in combinatie met de geleidelijke terugkeer naar kantoor van de voorbije maanden.

 

Home, hub en headquarters

Telewerk is de voorbije tijd heel snel ingeburgerd, maar slechts een minderheid van de werknemers wil voltijds van thuis uit te werken. Persoonlijk contact met collega’s, klanten en leveranciers blijft onvervangbaar. In de studie van Beltug stellen ruim zeven op tien CIO’s dat de nieuwe realiteit uit twee tot drie dagen thuiswerk per week zal bestaan. De werkplek van de toekomst is met andere woorden een combinatie van home, hub en headquarters, waar medewerkers verschillende apparaten naast elkaar gebruiken.

 

Alle medewerkers van een bedrijf moeten vlot kunnen samenwerken.

 

Koen Van Echelpoel
Marketing Manager B2B bij Orange

 

Altijd probleemloos kunnen werken

Omdat we voortdurend van werkplek veranderen, is het belang van een vlotte toegang tot data alleen maar toegenomen. Tools als Unified Communications & Collaboration (UCC), Fixed Mobile Unification (FMU) en een mobiel abonnement met een ruime databundel zijn daarbij onmisbaar. Met die tools biedt een onderneming aan haar medewerkers de flexibiliteit die zij van hun werkgever verwachten. Probleemloos kunnen werken, om het even waar en om het even wanneer: dat is het nieuwe uitgangspunt.

Tegelijk zijn het niet alleen de behoeften van de medewerkers die evolueren. Ook klanten beschikken over almaar meer kanalen om met de medewerkers van een bedrijf te communiceren. “Alle medewerkers van een bedrijf moeten vlot kunnen samenwerken”, zegt Koen Van Echelpoel, Marketing Manager B2B bij Orange. “En die samenwerking steunt heel vaak op het delen van data. Ze vormen de basis waarmee organisaties hun activiteiten optimaliseren en de interactie met hun gebruikers verbeteren, zowel met interne medewerkers als met klanten en partners.”

 

Omnichannel

Een klantgerichte organisatie kiest voor een omnichannelbenadering, met een betere klantenbinding als resultaat. Gemiddeld neemt een klant via vier à vijf verschillende kanalen contact op met een bedrijf. Dat is een uitdaging bij telewerk. Ook wanneer ze thuiswerken, moeten de medewerkers van een onderneming perfect bereikbaar blijven voor klanten.

“Met de juiste tools lukt dat probleemloos en blijven de medewerkers vlot communiceren via telefoon, livechat, video en sociale media”, zegt Koen Van Echelpoel, “met name via een oplossing voor UCC die spraakoproepen, chat, e-mail en sociale media centraliseert.” De oplossingen van Orange zorgen ervoor dat medewerkers, klanten, leveranciers en andere partners optimaal blijven overleggen, vergaderen, samenwerken en data delen.

 

Meer weten over hoe Orange uw medewerkers vlot laat communiceren, samenwerken en data delen? Ontdek onze oplossingen hier.

Hallo, bent u geïnteresseerd
in ons aanbod?
Welkom bij
Orange.

Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?

Contacteer ons

Ik heb een vraag of klacht