Orange Belgium haalt brede ICT-expertise in huis

26.03.2024

Met de integratie van BKM in Orange Belgium slaan twee specialisten de handen in elkaar. Een logische stap, geeft Rigo Gielen, Commercieel Directeur B2B bij Orange Belgium, hierover aan. Wij gingen met hem in gesprek.

BKM, de ICT-dienstverlener gespecialiseerd in onder meer unified communications and collaboration, IT- en beveiligingsoplossingen, document- en visual-oplossingen en connectiviteit, werd in 2019 door Orange Belgium overgenomen en veranderde zijn naam naar BKM-Orange. Vanaf 1 maart 2024 nam Orange Belgium alle activiteiten over. De naam BKM verdween en het bedrijf werd volledig geïntegreerd in Orange Belgium.

Maar waarom koos Orange Belgium voor deze overname? Wat zal de impact zijn voor de klanten en hoe ziet de toekomst eruit? We spraken erover met Rigo Gielen, Commercieel Directeur B2B bij Orange Belgium.

 

Sinds 1 maart 2024 werd BKM-Orange volledig geïntegreerd in Orange Belgium. Wat lag er aan de basis van die beslissing?

“Orange Belgium heeft BKM overgenomen in 2019 en het was van bij aanvang onze keuze en strategie om het bedrijf uiteindelijk volledig te integreren. Maar we wilden ook onze tijd nemen voor dit proces. Zo hebben we ervoor gekozen om eerst onze structuren en processen op elkaar af te stemmen. Vandaag ligt die solide basis er en kan de integratie van BKM volledig doorgevoerd worden. Deze aanpak was ook voor onze klanten beter en duidelijker. Zij kunnen voortaan terecht bij één bedrijf en één merknaam: Orange Belgium.”

 

Hoe zal de overname de algemene strategie van Orange Belgium versterken en ondersteunen?

"De overname van BKM past perfect in de visie van Orange Belgium: Lead The Future. Wij hebben een vooraanstaand aanbod rond telecom, zowel vast als mobiel. Daarnaast bieden we premium diensten aan zakelijke klanten, ICT is hier een belangrijk onderdeel van. De integratie van BKM en de onboarding van de 180 ICT-experts maakt dit mogelijk. Door ICT-oplossingen toe te voegen aan ons aanbod, kunnen we een breder scala aan diensten leveren aan onze klanten en kunnen we hen als bedrijf op het vlak van ICT ondersteunen, in elke fase van hun groei. De fusie is veel meer dan het stroomlijnen van bedrijfsactiviteiten. We perfectioneren de klantenervaring, ontwikkelen ons ICT-portfolio en we verhogen de efficiëntie. We gaan voluit voor de customer experience excellence.”

 

De integratie van BKM maakt ons merk sterker en de klantenbeleving beter.

Rico Gielen,
Commercieel Directeur B2B bij Orange Belgium

 

Op welke markttrends spelen de geïntegreerde oplossingen van Orange Belgium in?

“We zien duidelijk dat heel wat bedrijven een digitale transformatie ondergaan. Voornamelijk op het vlak van hybride werken zien we grote evoluties. Het is vandaag niet langer een noodplan, maar wel een strategische noodzaak. En deze evolutie heeft onlosmakelijk een invloed op tal van bedrijfsprocessen en -structuren. De mogelijkheden zijn legio: UCC-oplossingen met extra customer engagement-functionaliteiten, een omnichannelaanpak om interactie te optimaliseren, innovatieve collaboration tools, …

Daarnaast zijn bedrijven ook meer gaan nadenken over hun IT-infrastructuur en de beveiliging hiervan. Digitale transformatie brengt een toename van data en applicaties in de cloud met zich mee. De IT-infrastructuur moet dus mee evolueren en er moet extra aandacht besteed worden aan het beveiligingen van cloudomgevingen.

 

Hoe zal de specifieke kennis van het vroegere BKM ingezet worden in de expertenteams van Orange Belgium?

“We gaan werken vanuit het idee van complementariteit. De vroegere BKM-teams zullen naast onze traditionele telecom-teams werken, maar het is evident dat dit wel in nauwe samenwerking gaat verlopen. ICT is en blijft op die manier een specialiteit binnen onze organisatie.”

 

De integratie van BKM in Orange Belgium is nu afgerond. Wat brengt de toekomst?

“De integratie van BKM opent voor Orange een nieuwe wereld en brengt heel wat kansen met zich mee. Een centrale rol is hierbij weggelegd voor de ICT-experts die vanaf nu deel uitmaken van Orange Belgium. Op lange termijn zullen we dankzij deze integratie nog meer geïntegreerde oplossingen kunnen bieden en onze dienstverlening nog meer kunnen stroomlijnen. De ICT-markt is een groeimarkt waar wij graag verder op inzetten, en dat altijd met de noden van de klanten in het achterhoofd.”

 

Benieuwd hoe Orange Belgium uw bedrijf op weg kan helpen als telecom- en ICT-partner? Bespreek het met onze experten.

Hallo, bent u geïnteresseerd
in ons aanbod?
Welkom bij
Orange.

Bedankt voor uw interesse, zullen we een afspraak inboeken?

Contacteer ons

Ik heb een vraag of klacht