Orange zet mee zijn schouders onder de digitalisering van de gezondheidssector met Health & Care

17.01.2020

Met zijn Health & Care-diensten, een verzameling van verschillende ICT-oplossingen, wil Orange zijn klanten in de gezondheidszorg een digitaal duwtje in de rug geven. Want het allerbelangrijkste is dat zorgverleners hun aandacht kunnen houden bij wat echt telt: de gezondheid van hun patiënten. Orange identificeerde 4 grote uitdagingen.

Uitdaging 1: de overvloed aan gegevens

In 2020 zal de gezondheidszorg over 50 keer zo veel gegevens beschikken als 10 jaar geleden. De uitdaging bestaat er dus in om al die gegevens makkelijk toegankelijk te maken, overal en altijd, zonder dat ze een vogel voor de kat worden.
Met Corporate Internet belooft Orange zijn klanten een optimale bandbreedte en volledige informatiebeveiliging. Met de Security Solutions Packages kan de gebruiker zelf veiligheidsregels definiëren.
Tot slot kunnen Orange-klanten dankzij Business Everywhere overal toegang krijgen tot 4G en zelfs een eigen privénetwerk uitrollen via IP VPN Everywhere.

Uitdaging 2: efficiëntie staat voorop

De toenemende druk op de gezondheidszorg gaat jammer genoeg gepaard met een groeiend personeelstekort. Orange is ervan overtuigd dat, om efficiënter te werken, de IT en connectiviteit optimaal moeten zijn. En daar komt Fixed Mobile Unification (FMU) in het spel. Orange biedt zo niet alleen een volledige netwerkdekking met zijn signaalversterkende oplossingen, het biedt bellers ook de mogelijkheid al bij de eerste oproep de juiste persoon aan de lijn te krijgen.

Uitdaging 3: veeleisende patiënten

Om aan de steeds hogere verwachtingen van de patiënten tegemoet te komen, biedt Orange Enterprise Messaging en Smart Parking aan. De eerste oplossing stelt de zorgverlener in staat afspraakherinneringen te sms'en, de tweede wijst de patiënt vrije parkeerplaatsen aan.

Uitdaging 4: mee evolueren met de nieuwste trends

Of het nu gaat om de ontwikkeling van een operatierobot of de opkomst van al die e-health-apps, voor zorgverleners wordt het haast onmogelijk om nog mee te zijn met de nieuwste technologische ontwikkelingen. Daarom stelde Orange een team van gespecialiseerde Account Managers voor hen samen en bouwde het een groot netwerk van partners uit om te beantwoorden aan de behoeften van elke klant.

Orange en het Magician Project

Met behulp van het NB-IoT (NarrowBand Internet of Things) van Orange willen imec en IDLab Antwerp innoverende IoT-toepassingen implementeren in de gezondheidssector, door zorgverleners de mogelijkheid te bieden om hun apparatuur te verbinden met het Internet of Things.  Op dit ogenblik wordt een nieuwe wearable ontwikkeld: een draagbaar alarm dat patiënten de vrijheid geeft om langer zelfstandig thuis te wonen.

Interesse in ons aanbod?

Wenst u een commercieel gesprek? Een van onze medewerkers belt u zo terug.